سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت: ماهیانه هزار و 200 تن گاز مایع در قم عرضه می‌شود که مصرف غالب آن در بخش حمل و نقل است.
کد خبر: ۸۱۸۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۰ 28 January 2020

به گزارش تابناک قم، محمود طاهری در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به مصرف گاز مایع در استان قم اظهار کرد: مصرف کنندگان واقعی گاز مایع در استان کمتر از 10 درصد هستند، اکنون ماهیانه هزار و 200 تن در گاز مایع در قم عرضه می‌شود که مصرف غالب آن در بخش حمل و نقل است.

وی ادامه داد: مصرف کنندگان واقعی گاز مایع در استان قم حدود سه هزار خانوار هستند که استخراج اطلاعات آن‌ها به سادگی ممکن است و این کار پیش از این در زمینه نفت سفید هم صورت گرفت.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم افزود: مصرف گاز ال پی جی توسط خودروها یک امر غیرمجاز است که نباید به آن رسمیت داده شود، کیت گذاری ال پی جی مشکلات ایمنی دارد و باید جلوی توسعه دامنه مصرف گاز مایع در قم گرفته شود.

طاهری میزان عرضه گاز مایع در استان قم را بیشتر از سهمیه این استان دانست و تصریح کرد: باید مصرف کنندگان نهایی در اولویت دریافت گاز مایع باشند تا آرامش نسبی را در این زمینه شاهد باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به توسعه گاز طبیعی در کشور، روند مصرف گاز مایع کاهش داشت، ولی پس از سهمیه بندی و افزایش قیمت گاز به دلیل افزایش تقاضای بخش حمل و نقل، مصرف گاز مایع افزایش یافت، چون هزینه ال پی جی خیلی کمتر از بنزین است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار