علی افتخاری مشاور کمیته ملی المپیک:
تابناک / این روزها رشت در تکاپوی برگزاری مسابقاتی است که با نام پهلوان نامور این دیار بعد از 26 سال توقف دوباره برگزار می شود مسابقات وزنه برداری بین المللی جام نامجو که امسال با عنوان بین المللی و انتخابی سهمیه المپیک خواهد بود.
کد خبر: ۸۱۸۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷ 27 January 2020
 مسابقات وزنه برداری جام نامجو ؛ چالشها و تلاشها

تابناک / این روزها رشت در تکاپوی برگزاری مسابقاتی است که با نام پهلوان نامور این دیار بعد از 26 سال توقف دوباره برگزار می شود مسابقات وزنه برداری بین المللی جام نامجو که امسال با عنوان بین المللی و انتخابی سهمیه المپیک خواهد بود.

 

رقابت های وزنه برداری بین المللی جام نامجو از اعتبار و جایگاه خاصی بین وزنه برداران برخوردار است، اما این دوره از مسابقات به دلیل کسب سمهیه المپیک با دوره های گذشته تفاوت دارد و به همین دلیل اعتبار و ارزش این رقابتها به طور حتم قابل قیاس با ادوار گذشته نیست.

با توجه به برگزاری این در رشت، تدارک میزبانی از این رقابتها از چند ماه قبل آغاز شده، اما اکنون که کمتر از یک هفته مانده به شروع رقابت ها برای  ارزیابی از عملکردها، آمادگی و هماهنگی ها برای این میزبانی ، میزگردی با حضور جمعی از دست اندرکاران این مسابقات در ایرنا برگزار شد.

دکتر علی افتخاری مشاور کمیته ملی المپیک، رئیس هیات وزنه برداری استان گیلان و یکی از پیشکسوتان این رشته و دبیر اسبق هیات وزنه برداری از جمله افرادی بودند که در این میزگرد مشارکت داشتند و به اعتقاد آنان برگزاری این مسابقات هنوز با چالش هایی همراه است اما مسئولان اجرایی مترصدند تا با تلاش وافر و  مضاعف این رقابتها را در سطح بالایی برگزار کنند.

این مسابقات از روز ۱۳ بهمن ماه در مجموعه ورزشی شش هزارنفره شهدای رشت برگزار می شود که به گفته حاضران در این میزگرد طور حتم نحوه میزبانی از این مسابقات و سالن برگزاری باید مهیای این رقابت ها آن هم بااستانداردهای لازم جهانی باشد.

در این مجمل نقطه نظرات برخی از کارشناسان و دست اندرکاران را در خصوص نحوه برگزاری و میزبانی این دوره از رقابت ها آورده می شود.

 

ضعف زیرساختهای استانها در میزبانی مسابقات بین المللی  

دکتر علی افتخاری مشاور کمیته ملی المپیک و چهره نام آشنای ورزش گیلان در خصوص میزبانی این رقابتها اظهار داشت : به دلیل اینکه مرحوم نامجو یک گیلانی و اهل رشت بود، میزبانی این رقابتها را درخواست کردیم تا این مسابقات نیز در زادگاه این جهان پهلوان در رشت برگزار شود .

وی افزود: البته به دلیل ارزش و اعتبار مرحوم نامجو، باید این رقابتها در سطح بالایی برگزار شود اما با توجه به اینکه کمتر از یک هفته به آغاز رقابت ها باقی مانده ، اماهنوز آمادگی های لازم برای برگزاری این مسابقات مهم آنطور که باید وجود ندارد در حالی که باید رقابت ها را به گونه ای میزبانی کنیم که منزلت و نام نامجو حفظ شود.

وی ادامه داد: در این راستا با هماهنگی های ایجاد شده با فدراسیون و هیات وزنه برداری گیلان و با هماهنگی  اداره ورزش و جوانان گیلان میزبانی را درخواست کردیم تا یاد و نام جهان پهلوان نامجو در اذعان باقی بماند و برای گیلان نیز یک رخداد بین المللی رقم بخورد و این شهر را بیشتر به جهان معرفی کنیم.

وی که به عنوان مشاور کمیته ملی المپیک در هفت دوره از مسابقات المپیک حضور یافته ، اضافه کرد: سالن برگزاری این مسابقات مهم هنوز مهیای میزبانی نیست اما امیدواریمکه تا قبل از آغاز رقابت ها ، این سالن تا حدی مهیا شود.

وی به میزبانی ناموفق اینگونه رقابت ها در سایر شهرستانها نیز اشاره و بیان کرد: وقتی مسابقه ای بین المللی در شهرستان انجام می شود باید تمامی امکانات بسیج شوند اما از سال ۶۳ که رقابت های بین المللی را به جز تهران در سایر استان ها برگزار کردیم، تجربه ناموفق داشتیم و نتوانستیم رقابت های بین المللی را در سطح بالایی میزبانی کنیم.

دکتر افتخاری گفت: به طور حتم یکی از دلایل عمده عدم موفقیت ، نبود زیرساختهای مناسب و اماکن ورزشی مناسب در استان ها است که گیلان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و سالن محل برگزاری رقابت های بین المللی وزنه برداری جام نامجو نیز با شرایط های استاندارد جهانی فاصله زیادی دارد.

وی افزود: تاکنون نیز اصغر ابراهیمی رئیس هیات وزنه برداری گیلان و سایر مسئولان اجرایی زحمات زیادی را کشیدند اما ما از حداقل استانداردها عقب هستیم که این امر یک هشدار جدی است و برای میزبانی این مسابقات باید تمامی نکات حرفه ای ان را رعایت و برای برگزاری آن تمرین مناسبی داشته و همچنین برای مراسم های مختلف از جمله افتتاحیه ، اختتامیه و حتی زمان برگزاری مسابقات، آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: گرچه مسئولان زحمات زیادی کشیدند تا یک استاندارد بین المللی را رعایت کنند ولی نباید خود را فریب دهیم چون این شرایط با توجه به زیرساختها و امکانات، آنطور که باید ، فراهم نیست اما می توانیم با تلاش شبانه روزی در این چند روز، به حداقل استانداردها برسیم و تجربه خوبی را از میزبانی این مسابقات کسب کنیم. 
 

 

عدم همکاری موثر شهرداری به عنوان متولی شهر و میزبان

وی با انتقاد از عدم همکاری مناسب شهرداری رشت برای میزبانی این رویداد مهم اشاره و اظهار کرد: خوشحالم که ارسلان زارع استاندار گیلان بسیار علاقمند بود که این رقابتها در گیلان برگزار شود و استقبال خوبی نیز از میزبانی داشته و همچنین دکتر نوبخت رئیس سازمان بودجه و معاون رئیس جمهور نیز به احترام مرحوم نامجو که یکی از قهرمانان ملی بشمار می رود، در بخش تامین اعتبارات این مسابقات همکاری لازم را داشته و بیش از ۹۰ درصد هزینه های این رقابت ها نیز تاکنون فراهم شده و مسئولان اداره ورزش گیلان نیز پای کار هستند.

وی اضافه کرد: اما متاسفانه حضور و نقش شهرداری رشت در برگزاری این رقابت ها بسیار ناچیز و کمرنگ است و همچنین شواری شهر نیز به این رقابتها ورود نکرده  در حالی که باید شهرداری ها در برگزاری اینگونه رقابت ها پیشقدم شده و شهر را مهیای میزبانی رقابت ها کنند.

وی که در هشت دوره از مسابقات بازیهای آسیایی و ۵۴ رقابت های قهرمانی جهان حضور داشته، خاطرنشان کرد: پس از اتمام المپیک دوره گذشته، شهر توکیو خود را برای میزبانی مسابقات المپیک ۲۰۲۰ آماده کرده و حدود چهار سال است که برای میزبانی این مسابقات تلاش می کند تا این رقابت ها را در حد بسیار مطلوبی برگزار کند که در این راستا تمامی سازمان ها و افراد اجرایی پای کار هستند.

دکتر افتخاری گفت : با توجه به اینکه مسئولان اجرایی با تلاش وافر خود سعی دارند تا کمبودها را جبران کنند، اما تا به امروز هیچ اقدام عملی را برای مهیا کردن امکانات و آماده کردن شهر توسط شهرداری مواجه نیستیم و نصب چند بنر را نمی توان عملکرد عنوان کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه رقابت های جام نامجو کسب سمهیه المپیک بشمار می رود، به طور حتم وزنه برداران معروفی در این دوره حضور خواهند یافت و گرچه تمام بضاعت ما همین سالن است و با علم به اینکه ما با دنیای استاندارد فاصله داریم اما میزبانی را قبول کردیم و باید تمام تلاش خود را انجام دهیم که این دوره را در سطح بین المللی برگزار و تجربه خوبی را کسب کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه فقط یک هفته به آغاز رقابت ها باقی مانده، متاسفانه هیچگونه تبلیغاتی را در سطح شهر شاهد نیستیم که در این راستا شهرداری می توانست در سطح شهر با نصب بنر و بالن های تبلیغاتی و بروشورها ، در بخش تبلیغات حضور موثری داشته و فضای بصری شهر هم مهیا این میزبانی در حد و اندازه های این خطه زیبا باشد.

وی اضافه کرد: البته سایر دستگاه ها و ادارات همانند مخابرات ، اداره برق ، نیروهای نظامی و انتظامی در تلاشند تا این رقابت ها در حد بالایی برگزار شود و عوامل اجرایی نیز باید در این چند روز تمام کوشش خود را انجام دهند تا همه چیز مهیای برگزاری مناسب این رقابت های مهم شود.

دکتر افتخاری به وضعیت منطقه نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به اتفاقاتی که طی چند هفته اخیر افتاده و همچنین تبلیغات سوء استکبار جهانی ،  میزبانی این مسابقات بسبار مهم است که در این راستا نیروهای امنیتی و انتظامی همکاری بسیار خوبی را با مسئولان اجرایی این رقابتها دارند و ضمن اینکه با توجه به شرایط جوی،  نقش راه و شهرسازی تیز می تواند بسیار مهم باشد.

وی گفت: به هرحال امیدواریم که در این چند روز باقی مانده، مسئولان اجرایی با تلاش شبانه روزی خود ، سالن را تا حد امکان آماده برگزاری این رویداد مهم کنند و شهرداری نیز با قدرت ورود کند و محل های اسکان ورزشکاران و سالن مسابقه را آماده میزبانی کند.   

  

 

تلاش برای برگزاری مسابقات جام نامجو به بهترین شکل  

رئیس هیات وزنه برداری استان گیلان نیز در خصوص برگزاری رقابت های وزنه برداری بین المللی جام نامجو  اظهار داشت: ما مسئولیت برگزاری این رقابت ها را پذیرفتیم و هر طوری که هست باید این دوره از مسابقات را که از اهمیت ویژه ای به دلیل کسب سهمیه المپیک برخوردار است را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.

اصغر ابراهیمی افزود: البته به دلیل ضعف زیرساخت ها و با توجه به کمبودهای موجود در این بخش، به طور حتم شرایط بسیار عالی و میزبانی در حد استاندارد را نمی توانیم ارایه دهیم اما باید تمام تلاش خود را به کار بندیم تا بهترین میزبانی را با شرایط موجود انجام دهیم.

وی ادامه داد: این در شرایطی است که امکانات اساسی و اولیه برای برگزاری مسابقات بزرگ به جز تهران در سایر استان ها وجود ندارد و با وجود این نکته ما میزبانی را قبول کردیم تا تجربه گرانبهای برای برگزاری یک رقابت بین المللی و بزرگ را کسب کنیم.

کاپیتان اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران ادامه داد: ما باید با همین امکانات کم نیز این رقابت ها را در حد مطلوب برگزار کنیم و به طور حتم پس از پایان رقابت ها ، متوجه خواهیم شد که جایگاه ما کجاست و برای میزبانی این رقابت ها چه نقاط مثبت و نواقصی داریم.

رئیس هیات وزنه برداری گیلان بیان کرد: این در حالی است که با برگزاری این رقابت ها در شهرستان رشت و استان گیلان، این پیام را به کل دنیا می دهیم که ایران بسیار امن است که این دستاورد برای ما حائز اهمیت و بسیار مهم است و همچنین میزبانی این دوره از رقابتها نیز افتخار بزرگی است چون هم اینک نام رشت به عنوان میزبان در فدراسیون جهانی وزنه برداری ثبت شده و وزنه برداران، مربیان و سرپرستان کشورهای مختلف با استان ما و شهر رشت بیشتر آشنا می شوند.

 ابراهیمی در ادامه به مراحل آمادگی سالن مجموعه ورزشی شش هزار نفره شهدای رشت اشاره و اضافه کرد: انتظار ما این بود که در چند هفته پایانی کارها به اتمام برسد و ما منتظر آغاز رقابت ها باشیم ولی به دلیل مشکلات زیرساختی فراوان ، عدم دراختیارداشتن بودجه مناسب ، عدم هماهنگی دستگاه ها و همچنین سایر شرایط باعث شده که سالن هنوز به طور صد در صد آمده نباشد اما ما تمام توان و تلاش خود را به کار بسته ایم که تا قبل از آغاز مسابقات، سالن مهیای برگزاری رقابتها باشد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه استاندار گیلان که به عنوان رئیس ستاد اجرایی این دوره از رقابتها انتخاب شده استقبال خوبی از میزبانی این مسابقات داشته و به زیرمجموعه خود دستور همه گونه همکاری را برای میزبان شایسته این مسابقات داده است و اکثر نهادها و دستگاه ها نیز همکاری لازم را تاکنون داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: البته شهرداری رشت انگونه که انتظار داشتیم تاکنون در امر تبلیغات برگزاری این مسابقات و همچنین سایر کارهای مربوطه پررنگ نبوده و برای آماده و مهیا کردن شهر کار چندانی انجام نداده در صورتی که انتظار داشته و داریم که علاوه بر تبلیغات گسترده در سطح شهر، در بازسازی آسفالت خیابان های منتهی به مجموعه ورزشی شش هزارنفره شهدای رشت و محل اسکان وزنه برداران، همچنین گل کاری و رنگ آمیزی این مناطق را انجام دهد اما این کارها تاکنون کمرنگ بوده ولی امیدواریم که تا قبل از آغاز مسابقات و در طول این چند روز این موارد نیز از سوی شهرداری رشت انجام شود.

وی در ادامه گفت: شاید یکی از دلایل مهم این امر، عدم برگزاری مسابقه ای با چنین سطحی در رشت هستیم اما نیروی انتظامی که تجربه خوبی را برای برقراری امنیت میهمانان در حوزه های مختلف دارد ، به خوبی برنامه های مربوط به حفظ امنیت میهمانان را پیگیر و کارهای مربوط به آن را انجام می دهد.

رئیس هیات وزنه برداری استان گیلان در پایان اظهار کرد: به هر حال همه مسئولان سعی دارند که میزبانی این رقابتها در سطح بسیار بالایی برگزار شود و به طور حتم تا قبل از آغاز رقابت ها به آمادگی کامل خواهیم رسید و در این راستا نیز، برای مسایل مربوط به استراحت تیم ها ، اسکان ، و سایر موارد به طور شبانه روزی در این چند روز دنبال می شود و همچین قرار است که مسئولان فنی فدراسیون سه روز زودتر در رشت حضور یابند تا نواقص و مشکلات احتمالی را برطرف کنند.

 

برگزاری هر ساله مسابقات وزنه برداری جام نامجو در رشت و بدور از مسایل سیاسی 

 یکی از پیشسکوتان نام آشنای وزنه برداری گیلان هم ابراز امیدواری کرد که هر ساله مسابقات وزنه برداری بین المللی جام نامجو بدور از مسایل سیاسی در زادگاه این جهان پهلوان در رشت برگزار شود.

رمضان منفرد افزود : البته این دوره از رقابتها بسیار مهم است چون کسب سهمیه المپیک محسوب می شود و به همین دلیل وزنه برداران معروفی که تاکنون نتوانسته اند به دلایل مختلف از جمله آسیب دیدگی، شرایط نامناسب بدنی و بدور بودن از شرایط مسابقه، سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن را کسب کنند، در رقابت های جام نامجو حضور می یابند.

دبیر اسبق هیات وزنه برداری گیلان ادامه داد: این دوره از رقابت ها ، شانس مجددی برای وزنه برداران معروف ایران و کشورهای صاحب نام است تا جواز حضور در المپیک را تصاحب کنند که با توجه به شرایط موجود، به طور حتم سطح کیفی این دوره نسبت به دوره های گذشته متفاوت تر خواهد بود و از سطح کیفی بسیار بالایی نیز برخوردار خواهد شد.

وی اضافه کرد: به طور حتم مردم نیز با دیدن چهره های معروف در این مسابقات وزنه برداری جام نامجو، استقبال خیلی خوبی از رقابت ها خواهند داشت که این امر سبب پیشرفت وزنه برداری در گیلان و شهرستان رشت خواهد شد.

 منفرد به میزبانی دوره های گذشته و استقبال بسیار خوب مردم نیز اشاره و بیان کرد : در سالهای ۶۶ و ۷۲ این رقابت ها به میزبانی استان گیلان و در رشت برگزار شد که در سال ۷۲ به صورت بین المللی و با حضور کشورهای صاحب نام آسیایی و اروپایی برگزار شد که پس از پایان رقابت ها، استقبال خانواده ها از ثبت نام در رشته وزنه برداری بسیار زیاد شد و این استقبال به حدی بود که به دلیل کمبود سالن از پذیرش وزنه برداران جدید ناتوان بودیم که این امر نشان از تاثیر مثبت میزبانی می باشد. 

وی افزود : همچنین در سال ۸۹ نیز میزبان رقابت های قهرمانی کشور بودیم که در آن دوره ، ۲۲۲ وزنه بردار حضور یافته بودند اما در مسابقات سال جاری که در اهواز برگزار شد، ۱۰۹ وزنه بردار حضور یافتند و رقابتهای سال ۸۹ که در رشت انجام شد سطح کیفی بسیار بالایی داشته و با توجه به اینکه من در چند دوره از مسابقات قهرمانی آسیا در رده های سنی مختلف به عنوان داور حضور یافتم، چنین رقابتی را ندیده بودم.

این داور بین المللی وزنه برداری اضافه کرد : البته برای میزبانی آن رقابت ها مرحوم قهرمانی استاندار فقید گیلان و سایر مسئولان این استان کمک شایانی را انجام دادند تا رقابتها در سطح کیفی و کمی بسیار بالایی برگزار شود.

وی به شرایط میزبانی مسابقات سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر با توجه به ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی که به صورت ناجوانمردانه و توسط استکبار جهانی انجام شد و به دلیل مواردی که در چند روز اخیر به وجود آمده از نظر سیاسی و سایر مسایل ایران در هجمه قرار دارد و باید این رقابت ها را در سطح بالایی برگزار کنیم و به جهانیان نشان دهیم که حتی ایران در برگزاری رقابتهای بین المللی تواناتر از سایر کشورهای پیشرفته است.

منفرد اظهار کرد: همچنین میزبانی این رقابتها در سطح بالا باعث حفظ آبروی ایران و استان گیلان می شود که در این راستا هر کمکی که در این مقطع انجام شود باعث غرور و افتخار ملی کشور و گیلان خواهد شد و به همین دلیل باید همه مسئولان پای کار باشند تا این رقابت ها با کمک مسئولان استانی و فدراسیون به شایستگی برگزار شود چون موفقیت هیات وزنه برداری گیلان در برهه کنونی، موفقیت ورزش گیلان و وزرزش ایران و همچنین موفقیت مسئولان استان است.

 

اشتباه در انتخاب سالن برگزاری رقابت های جام نامجو 

یکی از روسای اسبق هیات وزنه برداری و یکی از معروفترین پیشکسوتان رشته وزنه برداری گیلان که بیشترین سابقه ریاست این هیات را دارد در خصوص میزباین رقابت های بین امللی جام نامجو اظهار داشت: با توجه به اینکه مرحوم نامجو اهل شهرستان رشت بود، باید تدبیری اندیشید که هرساله رقابتهای جام نامجو در گیلان و در زادگاهش شهرستان رشت برگزار شود.

غلامعلی والامنش گفت: البته اولین بار رقابت های جام نامجو در سال ۱۳۶۶ و با حضور مرحوم محمود نامجو و خانواده اش در رشت برگزار شد و در سال ۷۲ نیز مسابقات وزنه برداری بین المللی جام نامجو با حضور ۱۰ تیم خارجی در رشت برگزار شد.

وی به اهمیت میزبانی این رقابت ها اشاره و اظهار کرد: میزبانی و برگزاری این رقابت ها در رشت باعث می شود تا نوجوانان و جوانان بیشتری با این رشته آشنا شوند و از بین این علاقمندان استعدادهای خوبی انتخاب شوند تا بتوانند جایگزین وزنه برداران معروف این استان شوند.

وی ادامه داد: مرحوم نامجو که پرچمدار ورزش گیلان و رشته وزنه برداری محسوب می شود که علاوه بر این ورزشکار استثنایی، برداران پانزوان، اصغر ابراهیمی ، حاکم زاده و... از چهره های معروف رشته وزنه برداری کشور و حتی جهان در گیلان بشمار می روند که بطور حتم باید چهره های جدید ظهور کنند تا پرچم وزنه برداری گیلان همچنان در سطح کشور برافراشته باشد.

وی بیان کرد: امسال نیز رقابت های وزنه برداری بین المللی جام نامجو در رشت برگزار خواهد شد که البته رقابت های امسال نسبت به دوره های گذشته تفاوت دارد چون این دوره از رقابت ها کسب سهمیه المپیک محسوب می شود و به طور حتم از اهمیت ویژه ای برخوردار است چون وزنه برداران معروفی در آن حضور خواهند یافت.

رئیس اسبق هیات وزنه برداری گیلان اضافه کرد: رقابت های سال جاری آزمایش دوپینگ نیز دارد و چون یکی از رقابت های ورودی برای المپیک ۲۰۲۰ ژاپن است ، وزنه برداران صاحب نامی که موفق به کسب سهمیه المپیک نشده اند، تلاش می کنند تا در این رقابت ها حضور یافته و سهمیه المپیک را کسب کنند.

والامنش تصریح کرد: البته این دوره از رقابت ها، امتیاز تیمی ملاک نیست و وزنه برداران تمام تلاش و توان خود را به کار خواهند بست تا با قدرت و آمادگی کامل در مسابقات جام نامجو حضور یافته و با کسب مقام قهرمانی، سهمیه المپیک را نیز بدست آورند.

وی خاطرنشان کرد: انگیزه ورود من به وزنه برداری نیز ، مرحوم محمود نامجو بود و به طور حتم حضور قهرمانان و چهره های شناخته شده وزنه برداری ایران و جهان در رشت باعث پیشرفت این رشته ورزشی در این شهر و استان خواهد شد.

وی در ادامه گفت: با توجه به این امر و برای ارج نهادن به جهان پهلوان محمود نامجو ، انتظار داریم که از این پس هرساله رقابت های وزنه برداری بین المللی جام نامجو در رشت برگزار شود.

وی با انتقاد از برگزاری این رقابت ها در مجموعه ورزشی شش هزارنفره شهدای رشت اظهار کرد: در تعجبم که چرا این رقابت ها قرار است در سالن بسکتبال مجموعه ورزشی شش هزارنفره شهدای رشت برگزار می شود و چرا این مسابقات در سالن اختصاصی وزنه برداری جهان پهلوان محمود نامجو در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت برگزار نمی شود.

رئیس اسبق هیات وزنه برداری گیلان ادامه داد: شاید یکی از دلایل عمده آن پیش بینی حضور گسترده تماشاگران باشد اما می توانستیم در صورت استقبال زیاد ، بین راهروی سالن مرحوم نامجو نیز صندلی بگذاریم تا تعداد تماشاگران بیشتری از این رقابت ها استقبال کنند.

وی اضافه کرد: هم اینک هزینه زیادی برای آماده سازی سالن شش هزار نفره شده و پس از مسابقات  نیز باید سالن به حالت اولیه خود بازگردد که این امر باعث می شود تا هزینه هنگفتی از بین برود اما اگر این رقابت ها در سالن وزنه برداری برگزار می شد، هزینه های انجام شده به هدر نمی رفت و دیگر نیازی به تغییر سالن به حالت اولیه نبود.

والامنش افزود: به هر حال از مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان ، مسئولان هیات وزنه برداری این استان ، مسئولان فدراسیون و همچنین استاندار گیلان و سایر مسئولان ارشد این استان تشکر می کنیم که دست به دست هم داده تا این رقابت ها در رشت برگزار شود و امیدواریم که هر ساله شاهد برگزاری مسابقات وزنه برداری جام نامجو در رشت باشیم.

 

جام نامجو بزرگترین رویداد ورزشی امسال ایران 

اما دبیر فنی رقابت های وزنه برداری جام نامجو نیز در خصوص میزبانی و برگزاری رقابت های وزنه برداری بین المللی جام نامجو  اظهار داشت: میزبانی این دوره از رقابت ها کار بسیار بزرگی است و به طور حتم رقابت های بین المللی وزنه برداری که کسب سهمیه المپیک نیز محسوب می شود، مهمترین رویداد ورزشی سال جاری در ایرن است.

مسعود محرابی افزود: البته با کمک دکتر افتخاری و رایزنی های ایشان میزبانی این رقابتها را گرفته و بسیار خوشحالیم که مسئولان فدراسیون و همچنین دکتر افتخاری که نماینده و مشاور کمیته ملی المپیک هستند، به کادر جوان هیات وزنه برداری گیلان اعتماد کردند و امیدواریم که با میزبانی شایسته، جواب این اعتماد را بدهیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سالن برگزاری این رقابت ها از اول دی ماه در اختیار ما قرار گرفته، تاکنون حدود ۸۰ درصد این سالن به مرز آمادگی رسیده و انتظار داریم که تا حدود چهار روز دیگر این سالن از لحاظ فنی آماده برگزاری این رقابت ها مهم شود که در این راستا کارها به طور شبانه روزی در حال انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون علاوه بر حضور تیم ملی وزنه برداری ایران، تیم های ملی وزنه برداری کشورهای بلغارستان، عراق، کامرون، بنگلادش،  بوسنی، نروژ، ترکمنستان، اردن، مغولستان، اوکراین ، چین، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، اندونزی، ترکیه، رومانی، یمن و قطر برای حضور در رقابت های بین المللی جام نامجو اعلام آمادگی و ثبت نام کردند.

محرابی خاطرنشان کرد: البته هر کشور حداکثر با پنج وزنه بردار در این دوره از رقابتها حضور می یابد که این دوره از مسابقات در هفت وزن المپیکی شامل ۶۱ کیلوگرم، ۶۷،  ۷۳، ۸۱، ۹۶،  ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم برگزار خواهد شد تا وزنه برداران در این اوزان برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ با هم رقابت کنند.

 

تمهید تمامی امکانات رفاهی و اسکان وزنه برداران   

اما رئیس هیات وزنه برداری شهرستان رشت نیز در این میزگرد از عدم مشکل در بخش اسکان اشاره و اظهار داشت: با توجه به اینکه این رقابت ها بسیار مهم است و به طور حتم وزنه برداران زبده برای حضور در این رقابتها و برای کسب سهمیه المپیک حضور می یابند، تمام سعی و تلاش ما این است که این رقابت ها را در سطح کیفی بالایی میزبانی کنیم.

علیرضا اسکندری افزود: با توجه به این امر، خوشبختانه در بخش اسکان وزنه برداران و سایر نفرات حاضر در رقابت های بین المللی جام نامجو مشکلی نداریم و مسایل مربوط به این بخش انجام شده و خوشبختانه تمامی شرایط آن فراهم است.

وی ادامه داد: از حدود دو ماه گذشته کارهای مربوط به اسکان نفرات حاضر در این رقابت ها را آغاز کردیم و خوششبختانه این امر روال عادی خود را طی می کند و از لحاظ امکانات رفاهی و اسکان وزنه برداران ، مربیان ، داوران و سایر نفرات حاضر در این مسابقات، مشکلی نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: به هر حال میزبانی این رقابت ها و برگزاری مسابقات وزنه برداری بین المللی جام نامجو اتفاق بسیار مهمی برای کشور ایران ، استان گیلان و شهرستان رشت است که به همین دلیل باید نهایت تلاش خود را انجام دهیم که این مسابقات که کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰۲ ژاپن نیز بشمار می رود، به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

رئیس هیات وزنه برداری رشت اضافه کرد: به طور حتم میزبانی موفق این رقابت ها باعث خواهد شد تا میزبانی سایر مسابقات مهم و بین المللی نیز به استان گیلان سپرده شود که به طور حتم این امر یک موفقیت بزرگ برای ورزش این استان محسوب خواهد شد.

امید است این مسابقات در حد و اندازه های مطلوب و شایسته نام پهلوان نام آور خطه گیلان و ایران اسلامی برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار