هفته هفدهم لیگ برتر؛
یحیی گل محمدی، وحید امیری و پرسپولیس بهترین سرمربی، بازیکن و تیم هفته هفدهم لیگ برتر شدند.
کد خبر: ۸۱۷۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ 27 January 2020

به گزارش تابناک سمنان: تعداد بازی‌های هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران که از جمعه هفته قبل (۲۷ دی) با برگزاری دیدار شاهین با شهرخودرو آغاز شده بود به عدد هفت رسید و بازی فولاد مقابل استقلال به دلیل حضور شاگردان فرهاد مجیدی در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا به زمان دیگری موکول شده است.

گل محمدی و شاگردانش بهترین سرمربی و تیم/ امیری، برترین بازیکن شد

ششمین برد متوالی پرسپولیس در نخستین بازی این تیم با هدایت یحیی گل محمدی مقابل تراکتور، دور شدن سپاهان از صدر جدول با توقف بد موقع در خانه ماشین سازی، دبل شدن برتری‌های نساجی در بازی‌های رفت و برگشت با پیکان، توقف شاگردان ابراهیم صادقی مقابل تیم استاد سرمربی سایپا یعنی مجید جلالی، آغاز بد پارس جنوبی با هومن افاضلی و ثبت یک شروع خوب برای میودراگ رادولویچ مونته نگرویی در ذوب آهن، متوقف ماندن روند شکست ناپذیری صنعت نفت با باخت شاگردان دراگان اسکوچیچ در دربی نفتی‌ها مقابل نفت مسجد سلیمان و تساوی شهرخودرو در نخستین تجربه سرمربیگری مجتبی سرآسیایی برابر شاهین قعرنشین حاصل هفت دیدار برگزار شده این هفته است.

در کل پرسپولیس، نساجی، ذوب آهن و نفت مسجد سلیمان چهار تیم برتر این هفته بودند و سه بازی هم با تساوی به اتمام رسیده است.

  • شاهین شهرداری بوشهر صفر - شهرخودرو مشهد صفر
  • ماشین سازی تبریز صفر - سپاهان اصفهان صفر
  • پیکان تهران صفر - نساجی مازندران یک: حامد شیری
  • گل گهر سیرجان یک - سایپا تهران یک: یونس شاکری برای گل گهر و امیرحسین حسین زاده برای سایپا
  • ذوب آهن اصفهان یک - پارس جنوبی جم صفر: قاسم حدادی فر
  • پرسپولیس تهران۲- تراکتور تبریز صفر: علی علیپور و وحید امیری
  • نفت مسجد سلیمان۲- صنعت نفت آبادان صفر: علیرضا علیزاده و امید سینگ

تعداد گل: ۸ گل

میانگین: ۱/۱۴ گل در هر بازی

پرگل‌ترین بازی: گل گهر یک - سایپا یک/ پرسپولیس۲- تراکتور صفر/ نفت۲- صنعت نفت صفر(۲گل)

کم گل‌ترین بازی: شاهین صفر - شهرخودرو صفر/ ماشین سازی صفر- سپاهان صفر (بدون گل)

بهترین بازیکن: وحید امیری (پرسپولیس)

با توجه به حضور کریستین اوساگونا در ترکیب پرسپولیس، یحیی گل محمدی با تشخیصی درست وحید امیری را به پست مورد علاقه این بازیکن یعنی وینگر چپ بازگرداند و هافبک ملی پوش سرخ پوشان هم از همان دقیقه اول بازی با حرکتی زیبا که سبب کارت زرد گرفتن مهدی تیکدری شد ثابت کرد در فرم ایده آلی قرار دارد و کمتر از هشت دقیقه بعد با پاس در عمقی تماشایی زمینه ساز گل اول تیمش شد.

امیری که محور حملات تیم میزبان در این بازی بود بار‌ها مدافعان و هافبک‌های تراکتور را مجبور به خطا کرد، اما بهترین حرکت او دقیقه ۵۵ رقم خورد. جایی که وحید با در اختیار گرفتن پاس علیپور و سر توپ زدن به محمدرضا خانزاده توانست اکبر ایمانی را هم با حرکت بدن زیبایش جا بگذارد و با ضربه فنی دروازه رشید مظاهری را باز کند.

نقش ارزشمند هافبک با اخلاق پرسپولیس در این پیروزی مهم سبب انتخاب امیری به عنوان بهترین بازیکن هفته هفدهم شد.

بهترین دروازه بان: حامد فلاح زاده (سایپا)

دروازه بان باتجربه سایپا در دیدار با گل گهر سیرجان موقعیت‌های خوبی را از شاگردان مجید جلالی گرفت و به ویژه ۲ واکنش زیبای او در لحظات پایانی این دیدار سبب شد شاگردان ابراهیم صادقی از دیداری تیم‌های قعرنشین یک تساوی خارج از خانه ارزشمند کسب کنند.

به همین دلیل حامد فلاح زاده، بهترین دروازه بان هفته هفدهم انتخاب شد.

بهترین سرمربی: یحیی گل محمدی (پرسپولیس)

سرمربی جدید سرخ پوشان هفت سال پس از بازگشت به نیمکت سرمربیگری پرسپولیس و در روزی که تیم او تنها در میزان گل‌های به ثمر رسیده نسبت به حریف تبریزی اش برتری داشت، انتقام سختی از دستیار فصل پیش خود یعنی ساکت الهامی گرفت.

۳۳ روز قبل از بازی بزرگ هفته هفدهم و زمانی که یحیی گل محمدی سرمربی شهرخودرو بود، تیم او برابر تراکتور با نتیجه سنگین سه بر یک شکست خورد، اما حضور در یک تیم قدرتمند‌تر فرصتی بود تا سرمربی آرام، اما کاربلد فوتبال کشورمان آن باخت بد را جبران کند. البته پرشور‌ها مقابل پرسپولیس در میزان مالکیت توپ، پاس سالم، دوندگی و خلق موقعیت عملکرد بهتری داشتند، اما با این وجود گل محمدی توانست با تدابیری هوشمندانه شرایط ثبت ششمین برد متوالی تیم تازه اش را فراهم کند.

به همین دلیل او بهترین سرمربی هفته هفدهم شد.

بهترین تیم: پرسپولیس

تعویق بازی استقلال، توقف سپاهان و شهرخودرو و شکست صنعت نفت شانس خوبی را برای جدا شدن پرسپولیس از جمع سایر مدعیان لیگ برتری و تثبیت جایگاه این تیم در صدر جدول فراهم کرده بود، اما سرخ پوشان برای رسیدن به این هدف باید مقابل حریف باانگیزه‌ای قرار می‌گرفتند که به دلیل چهار پیروزی متوالی اش در لیگ برتر تنها دنبال کاهش فاصله امتیازی خود با صدر جدول بود. در نهایت قهرمان نیم فصل فوتبال ایران با جبران باخت دور رفت خود از تراکتور، قدر این موقعیت طلایی را دانست و فاصله امتیازی اش با تیم دوم جدول یعنی سپاهان را به پنج امتیاز افزایش داد.

این پیروزی خیال پرسپولیس را برای از دست ندادن صدر جدول دست کم تا ۲ - ۳ هفته دیگر راحت می‌کند، اما هواداران امیدوارند این تیم در بازی‌های آتی به فوتبال جذاب و دلخواه یحیی گل محمدی نزدیک‌تر شود.

با توجه به این موارد پرسپولیس بهترین تیم هفته هفدهم شد.

بهترین بازی: پرسپولیس- تراکتور

انتظار هواداران فوتبال از تقابل تیم‌های اول و سوم جدول رده بندی لیگ تماشای دیداری جذاب و تاکتیکی بود و البته این موضوع با وجود تنش‌های حاکم روی سکو‌های ورزشگاه آزادی و درگیری‌های لفظی و فیزیکی بازیکنان ۲ تیم در داخل زمین که منجر به بیرون آمدن ۱۱ کارت زرد از جیب محمدرضا اکبریان، اخطار گرفتن یحیی گل محمدی و اخراج ساکت الهامی شد، از نظر فنی هم اختلاف زیادی با سایر دیدار‌های هفته داشت تا به عنوان بهترین بازی هفته هفدهم انتخاب شود.

اتفاق هفته

  • سنگ پراکنی و تبدیل شدن ورزشگاه آزادی به میدان جنگ در دیدار پرسپولیس با تراکتور

بهترین گلزنان لیگ تا پایان هفته هفدهم

۹ گل/ عیسی آل کثیر (صنعت نفت آبادان)

۸ گل/ شهریار مغانلو (پیکان)/ مهدی قائدی و شیخ دیاباته (استقلال)

۷ گل/ احمد رضا زنده روح (گل گهرسیرجان)/ مهدی ترابی (پرسپولیس)

۶ گل/ محمد نوری (پارس جنوبی جم)/ حسین مالکی (شاهین شهرداری‌بوشهر)/ علی علیپور (پرسپولیس)/ کی روش استنلی سوارز (سپاهان)

۵ گل/ فراز امامعلی (پیکان)/ امیرارسلان مطهری (استقلال)

بهترین پاسور گل‌های لیگ برتر تا پایان هفته هفدهم

۵ پاس گل/ میلاد جهانی (صنعت نفت آبادان)/ علی علیپور (پرسپولیس)/ معین عباسیان (سایپا)/ مهدی قائدی (استقلال)/ محمدرضا حسینی (سپاهان)

۴ پاس گل/ علی کریمی و وریا غفوری (استقلال)/ مسعود شجاعی (تراکتور)/ سعید واسعی (پیکان)/ مهدی ترابی (پرسپولیس)

۳ پاس گل/ حسین ابراهیمی (نفت مسجدسلیمان)/ مهدی ترکمان، محمد محبی و امید نورافکن (سپاهان)/ فرشاد محمدی مهر (ذوب آهن)

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار