فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی؛
هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع)، همزمان با سراسر کشور، ۱۱ بهمن سال‌ جاری در استان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۱۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱ 26 January 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه هجدمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، همزمان با سراسر کشور، بهمن ماه سال‌جاری در استان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این آزمون در دو گروه امتحانی برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: این آزمون در گروه حفظ قرآن کریم، گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) برگزار می‌شود و این آزمون به صورت کتبی خواهد بود.
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این آزمون ارزیابی مؤسسات قرآنی و قرآن‌آموزان مؤسسات فرهنگی در سطح کلان است.
حجت الاسلام خدایاری با اشاره به برگزاری این دوره از آزمون در بهمن‌ماه سال‌ جاری، اضافه کرد: این دوره از آزمون با هدف سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه میان عموم مردم جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، راهبری آموزش‌های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به‌ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به‌روزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت برگزار خواهد شد.
ایشان با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان استان  آذربایجان‌غربی اظهار کرد: ۲ هزار و ۶۳۶ نفر از کل استان آذربایجان غربی در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: ۱۱۸۱نفر از ارومیه، ۴۰۲ نفر بوکان، ۱۶۱ نفر از خوی، ۱۵۱ نفر سلماس، ۱۰۴ نفر میاندوآب، ۱۰۰ نفر نقده،۹ نفر مهاباد،  ۸۶ نفر شاهیندژ، ۸۲ نفر چایپاره، ۶۵ نفر تکاب، ۵۸ نفر جالدران، ۴۷ نفر پلدشت، ۳۲ نفر شوط، ۲۷ نفر اشنویه، ۲۳ نفر ماکو، ۱۹ نفر پیرانشهر و ۲ نفر از  شهرستان سردشت در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.
وی ادامه داد: از بین تعداد ثبت نام کنندگان به ترتیب شهرستان ارومیه رتبه اول، بوکان دوم و خوی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
حجت الاسلام خدایاری در ادامه سخنان با اشاره به اینکه این آزمون در دو نوبت برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: نوبت اول مربوط به گروه حفظ قرآن کریم در ۱۰ رشته و نوبت دوم مربوط به حفظ  مفاهیم قرآن و و معارف اهل بیت (ع) در ۴ رشته برگزار خواهد شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اعطای مدرک معتبر از طرف معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از مهمترین جوایز این مسابقات عنوان کرد و افزود: همچنین برای شرکت کنندگانی که در این آزمون نفره قبولی بالای ۷۰ را کسب کنند به قید قرعه حوایزی برای  اینن فرات برتر در سراسر کشور در نظر گرفته شده است.
گفتنی است؛ هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع)، همزمان با سراسر کشور، ۱۱ بهمن سال‌ جاری در استان آذربایجان‌غربی در هنرستان توحید برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار