معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکار سازمان منطقه آزاد اروند گفت:برای برقراری پروازهای خارجی فرودگاه آبادان به مقصد استانبول ترکیه و مسقط پایتخت عمان پیگیری از طریق شرکت‌ها و ایرلاین‌های مختلف در حال انجام‌است.
کد خبر: ۸۱۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ 25 January 2020

سیدعلی موسوی در جلسه بررسی مشکلات پیش روی پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین المللی آیت‌الله جمی آبادان با اشاره به اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند برای نوسازی فرودگاه آبادان گفت: بهسازی و ارتقای نرم‌افزاری فرودگاه آبادان نیازمند پیگیری از طریق سازمان هواپیمایی کشوری است.

وی فرودگاه بین‌المللی آبادان را نخستین انتخاب گردشگران عراقی برای سفر به مناطق مختلف کشور به خصوص مشهد مقدس عنوان کرد  افزود:فرودگاه آبادان نزدیکترین فرودگاه به استان بصره عراق است و گردشگران عراقی علاقه زیادی برای سفر از این فرودگاه دارند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند افزایش پروازهای داخلی فرودگاه آبادان را خواستار شد و تصریح کرد: این اقدام در آسان سازی تردد تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی تاثیرگذار است.

وی ایجاد اتاق فکر گردشگری به منظور توسعه این صنعت و ارائه راهکاری مناسب برای افزایش گردشگران خارجی به شهرستان‌های آبادان و خرمشهر را خواستار شد و گفت: این مهم در دستور کار معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند قرار گرفته که با همکاری بخش‌های مرتبط خصوصی و دولتی انجام خواهد شد.

موسوی ادامه داد: امید است با نظر مثبت هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند تخفیف ویژه‌ای برای عوارض خروج پروازهای خارجی نسبت به سرزمین اصلی در فرودگاه آبادان اعمال شود تا زمینه حضور ایرلاین‌ها در منطقه بیشتر فراهم شود.

در پایان این نشست مقرر شد در پایانه مسافری شلمچه و فرودگاه آبادان برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و توریسم درمانی منطقه اطلاعات مورد نیاز درخصوص این جاذبه‌ها به زبان های عربی و انگلیسی به گردشگران ارائه شود.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

سفر گردشگران خارجی به منطقه آزاد اروند بدون ویزا میسر است، اهالی ساکن استان های جنوبی عراق برای سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورها می‌توانند از فرودگاه آبادان که حداکثر ۳۰۰ کیلومتر با آنها فاصله دارد، استفاده کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار