دامپزشکی آبیک از صاحبان صنعت طیور در این شهرستان خواست برای پیشگیری از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای را رعایت کنند.
کد خبر: ۸۱۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ 23 January 2020

توصیه‌های دامپزشکی آبیک برای کنترل بیماری‌های طیور

به گزارش تابناک قزوین،یعقوبی،رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک با اشاره به افزایش بقا و انتقال آسان ویروس در هوای سردومرطوب از صاحبان صنعت طیور و پرورش دهندگان طیور بومی خواست برای پیشگیری از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اقدامات امنیت زیستی وضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای در واحد‌های طیور را بیشتر از قبل رعایت کنند.
یعقوبی به کارکنان این واحد‌ها توصیه کرد که از تردد‌های غیر ضروری خودداری کنند و هرگونه تلفات غیر عادی را گزارش دهند.
او گفت: از آنجایی که پرندگان مهاجر به عنوان مهمترین عامل ورود آلودگی به کشور‌ها می‌توانند طیور روستایی را نیز آلوده کنند، از روستائیان و مرغداران درخواست می‌شود ضمن گزارش هرگونه تلفات غیرعادی پرندگان، از خرید طیور روستایی از بازارچه‌ها قبل از اطمینان از سلامت آن‌ها جداٌ خودداری کنند.
به گفته رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک، بیماری آنفلوانزای پرندگان تا کنون در سطح شهرستان کنترل شده است و تمامی واحد‌های مرغداری به طور مرتب بر اساس برنامه‌های مراقبت فعال و غیر فعال، توسط کارشناسان دامپزشکی پایش می‌شود.
آنفلوانزای پرندگان، یک بیماری ویروسی است که دستگاه‌های تنفس، گوارش یا عصبی بسیاری از انواع طیور و سایر پرندگان را مبتلا می‌سازد، شدیدترین نوع بیماری به صورت حاد و عمومی است که در طیور با یک دوره کوتاه و مرگ و میر بسیار بالا مشخص می‌شود.
آنفلوانزای پرندگان می‌تواند در بیشتر گونه‌های پرندگان بروز کند و پرندگان آبزی (اعم از وحشی و اهلی) مخازن عمده طبیعی برای ویروس‌های آنفلوانزا هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار