با اجرای پروژه فاضلاب کرمان رقم می‌خورد؛
پروژه فاضلاب شهر کرمان ، پروژه بیست ساله ای که سرانجام پس از صرف دو سال زمان برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی ، ظرف مدت 5 سال به پایان می‌رسد.
کد خبر: ۸۱۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹ 22 January 2020

به گزارش «تابناک کرمان»؛ محمد طاهری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان طی گفتگویی با خبرنگار ما اعلام کرد، پروژه فاضلاب کرمان از سال ۷۶ آغاز شده و در مجموع ۲۵ تا ۳۰ درصد پیشرفت داشته است، و افزود: این پروژه با منابع مالی بسیار محدود دنبال شده است و به طور متوسط هر سال یک درصد پیشرفت داشته و طبیعی است با تداوم این روند، این پروژه تا ۴۰ سال آینده هم تکمیل نمی شد.

آینده‌ی سرشار از سلامت بهداشت و محیط زیست برای مردم کرمان
وی افزود: در پایان سال 97 به منظور ایجاد باقیمانده تاسیسات فاضلاب شهر کرمان، قراداری با شرکت فولاد بوتیای ایرانیان در راستای مسئولیت اجتماعی این شرکت و استفاده از پساب فاضلاب برای بقای صنایعی که قرار است در این استان ایجاد شود، منعقد شد.
طاهری مبلغ سرمایه گذاری این طرح را 1400 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در این پروژه 1450 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، 135000 فقره انشعاب فاضلاب ، 12 کیلومتر خط انتقال و 90000 مترمکعب تصفیه خانه فاضلاب طی حداکثر 5 سال ایجاد می شود.
مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان در ادامه گفت: حل مشکلات زیست محیطی شهر کرمان یکی از اهداف اجرای پروژه فاضلاب شهر کرمان است و در کنار آن ، اجرای اجرای این پروژه از مهمترین شاخصه‌های زندگی شهری به شمار می‌رود و بازچرخانی آب برای تحقق توسعه صنعتی نیز با اجرای این مهم عملی می‌شود همچنین اجرای این پروژه نقش بسزایی در اشتغالزایی دارد به گونه‌ای که برای بیش از 20 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغل ایجاد شده است.
طاهری با بیان این مطلب که سرعت پروژه فاضلاب کرمان به نسبت سایر پروژه‌های خدماتی پائین است، گفت: مردم و مسئولان باید برای اجرای سریع تر این پروژه همکاری لازم را داشته باشند.

آینده‌ی سرشار از سلامت بهداشت و محیط زیست برای مردم کرمان
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار