مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: شرکت‌های مشکل‌دار استان برای دریافت تسهیلات به بانک رفاه کارگران معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۸۱۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ 27 January 2020

ارسلان غمگین اظهار کرد: براساس تصمیم‌های اتخاذشده از سوی وزارتخانه، استان‌های کشور برای حل موضوع پرداخت تسهیلات به واحدهای مشکل‌دار و معوقات حقوق کارگران، میان دو بانک رفاه کارگران و توسعه تعاون تقسیم‌بندی شدند که در این میان شرکت‌های خوزستانی برای دریافت تسهیلات به بانک رفاه کارگران معرفی می‌شوند.

وی افزود: به دلیل مشکلات برخی بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای کارگری برای پرداخت معوقات حقوق کارگران خود، پس از نشست معاون‌ اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با روسای بانک‌ها و مدیران عامل بنگاه‌های اقتصادی و جلسات مختلف، در نهایت با پیگیری کمالی مشاور ویژه وزیر مقرر شد براساس تصمیم‌های گرفته شده، استان‌های کشور برای حل موضوع پرداخت تسهیلات به واحدهای مشکل‌دار و معوقات کارگران، میان دو بانک رفاه کارگران و توسعه تعاون تقسیم‌بندی شوند.

غمگین تصریح کرد: این تصمیم به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور ابلاغ شده است. در این ابلاغیه متقاضیان دریافت تسهیلات در خوزستان به بانک رفاه کارگران‌ معرفی می‌شوند.

مدیرکل تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی خوزستان از شناسایی کلیه واحدهای مشکل‌دار در استان برای نخستین بار به صورت دقیق خبر داد و عنوان کرد: همانگونه که بارها تاکید شد، باید به گونه‌ای عمل شود که مشکلات بنگاه‌های اقتصادی قبل از بروز بحران، شناسایی و با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در استان نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.

به نقل از اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، وی ادامه داد: بر همین اساس حوزه روابط کار و اداره بازرسی کار را مکلف کردیم تا با بازرسی‌های موردی و بررسی‌های میدانی نسبت به شناسایی این واحدها اقدام کنند.

غمگین از برنامه‌ریزی برای تشکیل شورای هماهنگی اقتصادی با مشارکت همه شرکت‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خوزستان خبر داد و گفت: این اداره‌کل در نظر دارد بیش از ۳۱ شرکت مربوط به شستا در خوزستان را به سرمایه‌گذاری در دو بانک رفاه کارگران و توسعه تعاون هدایت کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان ‌کرد: حمایت از تولید و حفظ اشتغال موجود و صیانت از نیروی کار، اصلی‌ترین اولویت اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان است.

وی اظهار کرد: همکاری و همراهی بیشتر بانک‌ها به ویژه بانک‌ها و موسسات مالی تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای تسریع در پرداخت تسهیلات به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی می‌تواند بخشی از مشکلات واحدهای کارگری و بنگاه‌های اقتصادی را مرتفع کند.

غمگین ادامه داد: باید با رصد مداوم، واحدهای تولیدی و کارگری که نیازمند دریافت منابع مالی برای حل مشکل حقوق معوقه کارگران خود هستند، شناسایی و برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار