فاطمه دختر کرجی پس از تایید مرگ مغزی خانواده اش به اهدای عضو رضایت دادند و با این کار به 4 بیمار جان دوباره بخشید.
کد خبر: ۸۱۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ 20 January 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ مرد با چشمانی پراز اشک نگاهی به دخترش انداخت، پزشکان قطع امید کرده بودند و دیگر راهی برای بازگشت او به زندگی نمانده بود. آخرین حرف هایش را با دخترش زد و سپس برگه رضایت نامه را امضاء کرد. همین تصمیم بزرگ مرد بود که جان چند بیمار نیازمند از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

غروب جمعه 27 دی ماه امسال برای خانواده بارانی بیشتر از جمعه های دیگر دلگیر بود.در این روز بود که فاطمه جوان دچار حادثه ای تلخ شد و کارش به بیمارستان کشید.

قربان پدرفاطمه در این باره می‌گوید: آن شب بیرون از خانه بودم که خانواده ام تماس گرفتند و گفتند فاطمه در خانه خواهرش حالش به هم خورده و او را به بیمارستان شریعتی کرج منتقل کرده اند.با شنیدن این خبر بلافاصله خودم را به بیمارستان رساندم.

قربان ادامه می دهد: وقتی وارد بیمارستان شدم پزشکان گفتند دخترم به دلیل مسمومیت دارویی دچار عارضه مغزی شده و هوشیاری او بسیار پایین است.با شنیدن این حرف ها غصه دار شدم . همه اعضای خانواده دست به دعا برداشتیم تا شاید خدا دوباره فاطمه را به ما برگرداند.

با اینکه خانواده بارانی همچنان به بازگشت دخترشان به زندگی امیدوار بودند و پزشکان نیز تلاش زیادی کردند تا او سلامتی اش را به دست بیاورد اما ماجرا به اینجا ختم نشد و درنهایت مرگ مغزی فاطمه اعلام شد.

پدر فاطمه می‌گوید: وقتی درجریان ماجرای مرگ مغزی دخترم قرار گرفتم دلم برایش سوخت. فاطمه زندگی خیلی سختی را پشت سرگذاشته بود. یک زندگی زناشویی ناموفق داشت و پس از آن درگیر مسائل دیگری شده بود. با این حال همیشه به زندگی امیدوار بود. چند روز قبل از این اتفاق وقتی با او صحبت می کردم به من گفت تصمیم گرفته است راه زندگی اش را تغییر بدهد و به یک آدم موفق تبدیل شود اما روزگار اجازه این کار را به دخترم نداد.

با اعلام مرگ مغزی فاطمه تیم رضایت گیری واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دست به کار شد تا با گرفتن رضایت از خانواده بیمار مرگ مغزی ،اعضای بدن او را به چند بیمار نیازمند اهدا کنند.

پدر بیمار مرگ مغزی در این باره می گوید: وقتی درباره اهدای اعضای بدن دخترم با من صحبت کردند در همان لحظه اول قبول کردم .می دانستم که با این کار جان چند بیمار نیازمند از مرگ نجات پیدا می کند. با این حال دوست داشتم خانواده ام نیز از این کار راضی باشند به همین خاطر موضوع را با همسرم و فرزندانم درمیان گذاشتم و توانستم رضایت آنها را نیز جلب کنم.

دکتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا در این باره می‌گوید: با اعلام رضایت خانواده ،بیمار مرگ مغزی از کرج به بیمارستان سینای تهران منتقل و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: با تلاش پزشکان کلیه ها و کبد بیمار به چند بیمار نیازمند پیوند زده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار