دکتر بهنام رضا مخصوصی اظهار کرد: حوزه آموزشی دانشکده علوم پزشکی دارای سه رشته تحصیلی بود که پنج رشته تحصیلی جدید نیز، چون ارشد بیوتکنولوژی، بهداشت محیط، علوم آزمایشگاهی و آی. تی سلامت به رشته‌های این دانشکده اضافه شده است.
کد خبر: ۸۱۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱ 19 January 2020
مسئول برگزاری مجامع سلامت سراسر کشور گفت: سلامت مقوله مهمی بوده که توجه به این امر مهم موجب ارتقاء نشاط و امید به زندگی در جامعه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، حمید اخوان اظهار کرد: ۲۵ درصد متولی بهداشت مردم به دست وزارت بهداشت بوده که به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و به همین منظور بهترین کسانی که در این راستا می‌توانستند کمک کنند وزیر کشور، استانداران و فرمانداران شهرستان‌ها هستند و طی شش ماه دوم امسال طبق توافق نامه‌ای که با وزارت کشور انجام شد، از این پس مجامع سلامت یکی از شاخص‌های ارزیابی و پایش استانداران، فرمانداران و رؤسای دانشگاه‌ها خواهند بود.

وی افزود: در مجامع سلامت به این نتیجه رسیده ایم که باید نیاز‌های مردم در بحث سلامت را از کف خیابان‌ها جمع کرده و از سطح محلات شهرستان به استان و از استان به کشور انتقال دهیم که در این راستا استانداران و فرمانداران و رؤسای دانشگاه‌ها از نقش مهمی برخوردار هستند.

اخوان با تأکید بر اینکه همه مردم و مسئولان باید خود را جزء مجمع سلامت و متولی این مجمع بدانند، یادآور شد: در مجمع سلامت کارگروهی تشکیل داده ایم که همه سازمان‌ها و ارگان‌ها در بحث سلامت همکاری داشته باشند و در بحث سلامت چشمپوشی نداشته باشیم.

وی همچنین از تشکیل کارگروه صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها خبر داد و گفت: در این کارگروه تلاش است تا همه ارگان‌ها و نهاد‌ها پای کار بیایند.

بیش از ۲۵ هزار نفر از جمعیت اسدآباد سفیر سلامت هستند

فرماندار شهرستان اسدآباد هم با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ هزار و ۲۶۳ نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال اسدآباد جزء سفیران سلامت هستند، اظهار کرد: براساس این آمار از ۸۳.۷ درصد خانوار‌های اسدآبادی یک نفر از اعضای خانواده در این شهرستان سفیر سلامت است.

مجید درویشی با اشاره به انتزاع دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از دو سال گذشته گفت: کسب رتبه نخست بهترین عملکرد در شاخص رضایتمندی حوزه بهداشت کشور، رتبه نخست پردازش الکترونیکی اسناد بیمه ای، کسب رتبه برتر در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون و کسب رتبه برتر دانشکده در ترویج زایمان طبیعی از جمله موفقیت‌های اخیر این دانشکده بعد از انتزاع می‌توان برشمرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سلامت شاخص رشد هر کشور به شمار می‌رود، یادآور شد: در برنامه چشم انداز نظام سلامت از اهمیت خاصی برخوردار بوده و کشور ایران باید به رتبه اول سلامت در آسیا برسد که به طور قطع با همکاری همه این امر اتفاق خواهد افتاد.

درویشی با اشاره به بحث سلامت شهرستان و برخی از مصوبات اجرا شده و یا در دست اجرای حوزه سلامت شهرستان بیان کرد: در بحث فضولات حیوانی دادستان شهرستان هم ورود پیدا کرده و در صورتی که کسی در روستا‌ها در این رابطه شاکی باشد دهیار روستا باید پاسخ دهد.

اسدآباد دارای سالم‌ترین آب

وی از رتبه اول آب و فاضلاب شهری اسدآباد در رابطه با سالم‌ترین آب شرب کشور خبر داد و یادآور شد: سیستم آب شرب روستا‌هایی که در سطح شهرستان دارای مشکل هستند، در دستور کار قرار دارد.

درویشی با اشاره به خروجی فاضلاب شهرک سیداحمد و محمود بیگی نیز تصریح کرد: ۲۴۰۰ انشعاب فاضلاب آب در راستای وصل شدن در دستور کار قرار دارد که این امر بخشی از مشکلات خروجی فاضلاب این دو منطقه را مرتفع خواهد کرد.

وی در رابطه با سگ‌های ولگرد نیز یادآور شد: براساس مصوبه محیط زیست کشور شهرداری‌ها حق اتلاف سگ‌های ولگرد را ندارند که در همین راستا باید کارگروه مربوطه تشکیل و راهکاری برای این مشکل مشخص شود.

درویشی با تأکید بر توجه به ارتقاء روحیه نشاط و امید در شهرستان توسط مجمع سلامت خاطرنشان کرد: در این رابطه دستگاه‌های فرهنگی قول داده اند که برنامه‌های فرهنگی متنوع پررنگی را در سطح شهرستان به ویژه در دهه مبارک فجر رقم بزنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان اسدآباد هم گفت: بعد از انتزاع دانشکده علوم پزشکی تعداد ۱۸ پروژه عمرانی را در شهرستان آغاز کرده ایم که بیشتر این پروژه‌ها به ثمر رسیده و یا در حال افتتاح و بهره برداری قرار دارند.


دکتر بهنام رضا مخصوصی پد بالگرد، هتلینگ بخش اطفال، محوطه سازی بیمارستان قائم (عج)، خرید دستگاه ام. آر. آی و ساخت و احداث محل استقرار دستگاه و پروژه دانشکده پرستاری را از جمله پروژه‌های عمرانی این دانشکده برشمرد و اظهار کرد: حوزه آموزشی دانشکده علوم پزشکی دارای سه رشته تحصیلی بود که پنج رشته تحصیلی جدید نیز، چون ارشد بیوتکنولوژی، بهداشت محیط، علوم آزمایشگاهی و آی. تی سلامت به رشته‌های این دانشکده اضافه شده است.

وی از جذب دو پزشک متخصص اورولوژی و طب اورژانس در دانشکده این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: تا پایان امسال کلنگ زنی و عملیات اجرایی ساخت و احداث بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی جدید امیرالمؤمنین (ع) اسدآباد انجام خواهد گرفت.

مخصوصی در ادامه اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال ۲۲۰۸ بازدید و نظارت از سطح صنوف این شهرستان توسط دانشکده در راستای سلامت و امنیت غذایی مردم انجام شده است.

وی با اشاره به بحث پوسیدگی دندان نیز گفت: براساس سیاست گذاری و هدفگذاری‌های انجام شده در یکسال آینده در راستای سلامت هیچ یک از دانش آموزان پایه ششم و هفتم شهرستان نباید دندان پوسیده داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار