کد خبر: ۸۱۵۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳ 18 January 2020
معاون قضایی و رئیس اداره شورا‌های حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۶ پرونده قصاص نفس با کمک بزرگان و شورای حل اختلاف مستقر در زندان و حمایت اولیای دم در سه سال گذشته به صلح و سازش رسید. تاریخ انتشار: 15:26 - 28 دی 1398
- کد خبر: ۵۸۷۹۴۷







به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم ساجدی رئیس اداره شورا‌های حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع اعضای شورا و سفیران صلح گفت: رویکرد قوه قضائیه استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان به منظور نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه است و هدف از دعوت شما این است تا مردم برای صلح و سازش به میدان بیایند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اینکه وظیفه شورا‌های حل اختلاف رسیدگی و صلح و سازش است، گفت: پرونده‌هایی که در دادگاه‌ها و دادسرا‌ها تشکیل می‌شود قبل از رسیدگی جهت سازش به شورا‌های حل اختلاف ارجاع میشود.

حجت الاسلام والمسلمین ساجدی افزود: طبق آمار از تاریخ ۱۵/۹/۹۸ تاکنون ۱۸۸۸ پرونده از دادگاه و دادسرا جهت سازش به شورای حل اختلاف ارجاع شده که ۳۴ درصد آن‌ها با مصالحه مختومه شده است.

رئیس شورای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همکاری در شورا‌ها افتخاری و به نوعی می‌توان گفت بسیج عمومی است، اضافه کرد: ما از افرادی که سابقه دارند، نفوذ دارند و صاحب کلام هستند، استفاده می‌کنیم و شورا‌های حل اختلاف از آن‌ها دعوت می‌کند که جهت صلح و سازش به کمکشان بیایند.

معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۱ درصد از پرونده‌ها در شعب این شورا در دهدشت و ۶۳ درصد در یکی از شعب یاسوج با مصالحه مختومه شده است.

وی افزود:۱۶ فقره پرونده قصاص با کمک بزرگان و شورای حل اختلاف مستقر در زندان و حمایت اولیاء دم بخشیده و از چوبه‌ی دار رهایی یافتند.

گفتنی است، شعبه‌های شورای حل اختلاف در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۳۲ شعبه است که ۴۶ شعبه شهری و مابقی روستایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار