رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران خبر داد:
رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران گفت: گواهینامه‌های تایید صلاحیت‌ این مرکز به دلیل عضویت در مجمع بین‌المللی تایید صلاحیت‌، در ۷۳ کشور جهان معتبر است.
کد خبر: ۸۱۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ 18 January 2020

به گزارش تابناک مرکزی، علیرضا خاکی فیروز در جمع خبرنگاران در اراک افزود: درسال جاری مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در زمینه تایید صلاحیت سیستم مدیریت انرژی، زیست محیطی و مدیریت کیفیت ارزیابی به عضویت اتحادیه آسیا و اقیانوسیه در آمده است.
وی اضافه کرد: به همین دلیل گواهی‌های این مرکز در بیش از ۳۸ کشور دنیا دارای اعتبار بین المللی است.
خاکی فیروز با اشاره به اینکه گواهینامه های تایید صلاحیت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در مجمع بین المللی تایید صلاحیت‌ها به دلیل تحریم های آمریکا با مشکلاتی مواجه شده است گفت: رفع این مشکلات در دستور کار این مرکز قرار دارد.
وی با بیان اینکه اطمینان بخشی به مصرف کنندگان برای تطبیق کالاها و خدمات با الزامات استاندارد از جمله اهداف و برنامه‌های این مرکز است ادامه داد: مرکز ملی تایید صلاحیت ایران مانند نهادهای تایید صلاحیت سایر کشورها دارای سه بخش تایید صلاحیت آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون، تایید صلاحیت شرکت‌های بازرسی فنی و تایید صلاحیت نهادهای گواهی کننده است.
وی با بیان اینکه آزمایشگاه‌های کالیبراسیون در زمینه‌ تطابق استانداردهای تولید محصولات غذایی، فرآورده‌های نفتی، شیمیایی، پلیمر و سایر فرآورده‌های فعالیت دارد گفت: شرکت های بازرسی فنی هم در زمینه تایید صلاحیت جایگاه‌های عرضه سوخت سی ان جی، شهربازی‌ها و زمین های بازی فعالیت می‌کنند و نهادهای گواهی کننده نیز در زمینه سیستم‌های مدیریت کیفیت، مدیریت زیست محیطی، انرژی و کیفیت و ایمنی غذا فعالیت دارند.
رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران گفت: هم اینک ۷۵۰ آزمایشگاه آزمون و کالیبراسیون در کشور فعالیت دارد که نتایج آزمایش‌های آنها در سایر کشورها معتبر و تعداد آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده توسط سازمان استاندارد ۲ هزار و ۳۰۰ آزمایشگاه است.
خاکی فیروز با بیان اینکه تایید صلاحیت ۱۵۰ آزمایشگاه جدید امسال صادر شده است افزود: حدود ۳۰۰ شرکت بازرسی فنی توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران تایید صلاحیت شده و ۱۶ نهاد گواهی کننده هم در سطح کشور فعالیت دارد و ۳۵ شرکت بازرسی جدید نیز امسال توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران تایید صلاحیت شده اند. وی با بیان اینکه سه نهاد گواهی کننده سیستم های کیفیت امسال به تعداد این نهادها افزوده شده‌است اظهارداشت: این مرکز با پنج کشور جهان شامل ایتالیا، ترکیه، روسیه، بلاروس و بلغارستان تفاهمنامه داشته و انعقاد تفاهمنامه با کشور سوییس در دستور کار این مرکز قرار دارد.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی هم با بیان اینکه تا پایان آذرماه جاری ۷۵۶ اظهارنامه صادراتی برای فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری توسط این اداره کل صادر شده‌است گفت: تاکنون ۱۲۶ درصد از تعهدات اداره کل استاندارد استان مرکزی در زمینه صدور گواهینامه‌های صادراتی تحقق یافته است.
مهنار جعفریان با بیان اینکه مجوز صادراتی ۱۰ هزار فرآورده نفتی صادراتی با همکاری اداره کل گمرکات، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز صادر شده است افزود: ۶۵ آزمایشگاه تایید صلاحیت شده در استان مرکزی وجود دارد که ۴۵ درصد این آزمایشگاه‌ها در شهرستان ساوه و مابقی در سایر شهرستان‌ها فعالیت دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار