مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در بخشی از برنامه «هفت»، از مشخص شدن سانس‌های سینمای رسانه‌ها خبر داد.
کد خبر: ۸۱۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ 18 January 2020

خبر‌های تازه از فجر ۳۸؛ از سانس‌های سینمای رسانه تا قیمت بلیت سینما‌های مردمی

به گزارش تابناک سمنان به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در برنامه «هفت» اظهار داشت: امسال افتتاحیه جشنواره را برگزار نمی‌کنیم و به‌جای آن با همراهی اهالی سینما، نسبت به ارسال کمک‌های امدادی به مناطق سیل‌زده کشور اقدام خواهیم کرد.

نجفی همچنین درمورد اهدای تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در این دوره جشنواره گفت: امسال تمام فیلم‌ها با موضوع جهاد و مقاومت از بخش مستند و فیلم کوتاه تا فیلم‌های بخش نگاه نو و سودای سیمرغ برای دریافت این تندیس بررسی خواهند شد.

نجفی در این برنامه، درباره قیمت بلیت این دوره جشنواره فیلم فجر گفت: امسال بهای ده هزارتومان برای چهار سینما‌ی جنوب شهر و ۱۵ هزار تومان برای سینما‌های باقی مناطق شهر تهران در نظر گرفته شده است.

نجفی در این برنامه درباره وضعیت سینمای رسانه در این دوره جشنواره، بیان کرد: روز پنجشنبه ما برای سومین سال متوالی برای جدول سینمای اهالی رسانه توسط صاحبان آثار و اهالی رسانه قرعه‌کشی انجام دادیم. این قرعه‌کشی باعث می‌شود تا شائبه‌هایی که سال‌های گذشته پیش می‌آمد، از بین برود. در سینمای اهالی رسانه، هر روز ۴ سانس فیلم نمایش داده می‌شود، سانس‌ها از ساعت ۱۳:۳۰ آغاز خواهد شد. سانس دو ۱۶:۳۰، سانس سوم ۱۹:۳۰ و سانس آخر ۲۲:۳۰ خواهد بود. هر روز ما سه فیلم سینمایی را در سه سانس و یک فیلم کوتاه و مستند را در سانس آخر اکران خواهیم کرد.

او ادامه داد: طی دهه اخیر و با افزایش تعداد اهالی رسانه، مشخصا نیازمند سالن بزرگ‌تری برای اکران فیلم‌ها بودیم. جشنواره سال‌ها در برج میلاد برگزار شد و بعد‌ها با درخواست اهالی رسانه مبنی بر اکران فیلم‌ها در سالن سینما، سینمای رسانه تغییر کرد. امسال در زمان ثبت نام و با توجه به درخواست اهالی رسانه دو گزینه پردیس ملت و برج میلاد را در نظرسنجی گذاشتیم که در انتها با رأی بیشتر، پردیس سینمایی ملت، سینمای رسانه شد.

به گفته مسعود نجفی امسال تلاش شده تا مشکلات این پردیس سینمایی حل شود. او گفت: پارکینگ ملت گنجایش ۷۵۰ وسیله نقلیه را دارد و یکی از ویژگی‌هایش این است که از سه نقطه امکان ورود دارد. هم از نیایش غرب به شرق، هم از بزرگراه کردستان و هم از ورودی پردیس ملت که بار ترافیکی که قبلا پیش می‌آمد، از بین رفته است. در بحث اینترنت و آنتن‌دهی تلفن همراه اتفاقات مثبتی افتاده که امیدوارم امسال با مشکلات کم‌تری مواجه باشیم.

نجفی گفت: یکی از بند‌هایی که ما امسال اضافه کرده بودیم و خیلی روی آن پافشاری کردیم، ارزیابی فعالیت رسانه‌ها بود. خیلی از رسانه‌ها، صرفا از نزدیک جشنواره فعال می‌شدند و معمولا هم مطالب بازنشری می‌گذاشتند. ما شرط درصد تولید را گذاشتیم و فعالیت همکاران‌مان را از اسفند سال گذشته تا آذر امسال (شامل گفتگو، خبر و گزارش) مورد ارزیابی قرار دادیم. با همین بند خیلی از رسانه‌هایی که متقاضی حضور در جشنواره بودند، اما در طول ماه حتی یک مطلب تولیدی هم نداشتند، حذف شدند.

او همچنین گفت: امسال با ارزیابی دقیق و بازنگری در آیین‌نامه نسبت به متقاضیان حضور در سینمای رسانه‌ها برخورد کردیم و با ارزیابی دوره گذشته، از ماه‌ها پیش به طور دقیق میزان فعالیت افرادی را که سال گذشته در جشنواره حضور داشتند، مورد بررسی قرار دادیم... در نهایت با بازنگری که صورت گرفت، از ۲۱۲۹ نفر، ۱۰۸۵ نفر تایید شدند و تقریبا نزدیک به پنجاه درصد حذف شدند.

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر همچنین تأکید کرد: امسال تفاوت مهمی که با سال گذشته داریم این است که عوامل فیلم‌ها در کنار اهالی رسانه در پردیس سینمایی ملت حضور دارند و سایر میهمانان و هنرمندان در پردیس سینمایی چارسو به دیدن فیلم‌ها خواهند نشست. همچنین امسال به‌خاطر این که صاحبان فیلم‌های راه یافته به بخش کوتاه و مستند بتوانند مهمان‌هایی را در زمان اکران فیلم‌شان در سینمای رسانه داشته باشند، سانس آخر را برای این فیلم‌ها در نظر گرفته‌ایم.

او با توجه به شایعه‌های منتشر شده در فضای مجازی، گفت: در مورد هیأت داوران جشنواره فیلم فجر هنوز با هیچ کسی صحبت نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار