مدیر کل کمیته امداد ایلام از شناسایی ۵۷ ایده در کسب و کارهای نوین در بین مددجویان ایلامی خبر داد.
کد خبر: ۸۱۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵ 17 January 2020

 به گزارش تابناک ایلام، ضیا رضایی اظهار داشت: این رویداد کارآفرینی با حضور حدود ۹۰ نفر از دانش آموختگان مددجو و جویای کار این نهاد و با همکاری پارک علم و فناوری، اداره کل فناوری اطلاعات و شرکت هزاره سوم برگزار شده است.

وی گفت: این استارت آپ در راستای برنامه‌های کارآفرینی و توانمندسازی این نهاد برگزار می‌شود.

رضایی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های که داریم و تفاهم نامه‌های که امضاء کرده این چند دستگاه متولی کسب و کار با این نهاد همکاری می‌کنند و خوشبختانه به جایگاه‌های خوبی هم رسیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سه رویداد کارآفرینی برای مددجویان این استان برگزار شده است گفت: حدود ۴۵۰ نفر از مددجویان دانش آموخته با هدف ورود به عرصه کسب و کار در این رویدادهای کارآفرینی شرکت کرده د و ۵۷ ایده کارآفرینی در زمینه کسب و کارهای نوین شناسایی شده است.

رضایی با عنوان اینکه کسب و کارهای سنتی در این استان در حال اشباع شدن است گفت: ورود به کسب و کارهای نوین و دانش بنیان از برنامه‌های مهم کمیته امداد در زمینه اشتغال مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام به برنامه‌های امسال این نهاد در زمینه اشتغال زایی نیازمندان اشاره کرد و گفت: در این زمینه ۱۶۸ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است و استان ایلام از لحاظ میزان تخصیص اعتبار جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور دارد.

مدیر پارک علم و فناوری استان ایلام نیز در این همایش کارآفرینی با بیان اینکه امروزه کسب و کارهای نوین و دانش بنیان در سطح جهان به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته‌اند گفت: تلاش ما این است که با امکاناتی که در این زمینه در اختیار داریم به کمک سازمانها و دستگاه‌های متولی کسب و کار بشتابیم.

طاهرپور افزود: خوشبختانه در دو سال اخیر با کمیته امداد استان ایلام در زمینه ایجاد اشتغال برای نیازمندان و مددجویان همکاری بسیار خوبی داشته‌ایم و مفتخر هستیم که در زمینه کارآفرینی برای مددجویان سهیم هستیم.

وی ادامه داد: با اینکه کمیته امداد استان ایلام در زمینه‌های گوناگون به مردم خدمت رسانی می‌کند اما زمینه سازی برای ایجاد اشتغال و توانمندکردن خانواده‌های مددجو یکی از ماندگارترین خدمات این نهاد است.

وی افزود: توجه جدی کمیته امداد و روی آوری این نهاد به کسب و کارهای نوین و دانش بنیان تحولی جدی در زمینه ایجاد اشتغال و کارآفرینی در سطح این استان است و امیدواریم تلاش‌های همه جانبه این نهاد در این زمینه به جایگاه‌های خوب و شایسته ای برسد.

مدیر پارک علم و فناوری استان ایلام در ادامه افزود: امروزه اقتصاد دانش بنیان یکی از مهم‌ترین ضروریات دنیای امروز بوده و در استان ایلام با اینکه این مهم یک دانش نوپا است اما خوشبختانه توانسته‌ایم به جایگاه‌های خوبی برسیم که برگزاری رویدادهای کارآفرینی و اینگونه استارت آپ ها نتایج خوب چنین اقداماتی است./ع

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار