تنبیه واقعی آمریکا خروج از منطقه است/نسبت دادن جنگ نیابتی به ایران دروغ بزرگ است/ارتباط نظامی و اقتصادی کشورهای منطقه جنگ و تجاوز را از منطقه دور می کند/دست خدا در تشییع شهید سلیمانی بود/سقوط هواپیما دل ما را سوزاند و دشمن را شاد کرد/برخی نمی خواهند منافع ملی را درک کنند و حرف های دشمن را می زنند/اروپایی ها همان هایی هستند که جنگ به صدام کمک کردند/جنتلمن های پشت میز مذاکره همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند
کد خبر: ۸۱۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱ 17 January 2020

به گزارش تابناک فارس:رهبر معظم انقلاب فرمودند: این دو هفته ای که بر ما گذشت دو هفته پر ماجرا و استثنایی بود؛ ماجراهای تلخ و شیرین و حوادث درس آموز در این دوهفته برای ما پیش آمد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: پس از گذشت ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی این جمعیت بی نظیر را کدام دست قدرتی به میدان ‌آورد. این اشک و عشق و شور را چه کسی پدید ‌آورد. کدام عاملی می‌توانست یک چنین معجزه ای را نشان دهد. جز دست قدرت الهی  است.

ایشان افزودند: آن کسانی که دست قدرت خدا را نمی‌توانند در این حوادث ببینند و تحلیل‌های مادی در این مسائل می کنند، عقب می مانند باید دست قدرت خدا را دید. بعد معنوی و بسیار مهم این حوادث، همین است که خدای متعال این کار را می کند.

اراده الهی بر این است که ملت در این راه و در این خط حرکت کند و پیروز شود. 

ایشان در بخش دیگر از بیاناتشان فرمودند: تشییع جنازه و شهادت بزرگ شهید عزیز یک طرف قضیه است، عکس العمل و واکنش قدرتمندانه سپاه طرف دیگر است. البته ضربه درخور تدبر بود اما مهمتر از ضربه نظامی ضربه حیثیتی به هیبت ابرقدرتی آمریکا بود.

رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: همان اندازه ای که ما از حادثه سقوط هواپیما غصه خوردیم و غم بر دل ما فرود آمد، دشمن ما به همان اندازه خوشحال شد، به خیال اینکه مستمسکی به دست آورده است که بتواند سپاه پاسداران، نیروهای مسلح و نظام جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرد. خواستند این کار را بکنند شاید آن حادثه عظیم را تحت الشعاع قرار بدهند، اما اشتباه کردند.

ایشان فرمودند: مادر یکی از عزیزانی که در این هواپیما بود به من نامه نوشته و اظهار کرده که پای جمهوری اسلامی و پای انگیزه‌های شما ایستاده ایم، این ها شجاعت و فهم و بصیرت می خواهد که با همه وجود در مقابل این طور شخصیت ها احساس تکریم و تعظیم می کنیم.

فریب خوردگانی که شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران » سر دادند، نه جان خود بلکه حتی راحتی و منافعشان را هم حاضر نشدند در راه ایران فدا کنند.

دلقک های آمریکایی که به دروغ و با رذالت می گویند در کنار مردم ایران هستیم، ببینند مردم ایران چه کسانی هستند. آیا چند صد نفری که به عکس سردار عزیز ما اهانت می کنند، مردم ایران هستند یا جمعیت عظیم و میلیونی که خودشان را در خیابان‌ها نشان می دهند؟

ایشان اضافه کردند: حالا عده ای جوان و احساساتی هستند و فریب می خورند اما عده ای جوان هم نیستند ولی حاضر نیستند منافع ملی را درک کنند و پای آن بایستند. آنچه دشمن مایل است، از زبان آنها سر میزند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات اخیر سه کشور اروپایی فرمودند: اقدامات اخیر دولت خبیث انگلیس و دولت فرانسه و آلمان برای تحت الشعاع قرار دادن اتفاقات اخیر در کشور بود.

آنها ایران را تهدید کردند که ما مساله هسته ای را بار دیگر به شورای امنیت می بریم که البته مسئولان کشور خوشبختانه پاسخ اینها را محکم داده اند.

ایشان فرموند: اینها همان سه کشوری هستند که در دوران جنگ تحمیلی تا توانستند به صدام حسین کمک کردند. دولت آلمان وسایل و سلاح شیمیایی را در اختیار صدام حسین گذاشت تا شهرها و جبهه های ما را هدف قرار بدهد که آثار آن هنوز در  میان رزمندگان قدیمی ما وجود دارد.

رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: اینها مذاکره هم که می کنند مذاکره شان با دغل و فریب کاری آمیخته است، آنها همان کسانی هستند که پشت میز مذاکره حاضر می شوند، آن جنتلمن های پشت میز مذاکره همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند؛ آنها همان افراد هستند تفاوتی نمی کنند، فقط لباس خود را تغییر می دهند. دست چدنی دارند که پوشش مخملی را بیرون می آورد و خود را نشان می دهد و گرنه باطن همان باطن است و هیچ تفاوتی ندارد؛‌ آنها نمی توانند کسانی باشند که به آنها اطمینان کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین در بیانات کوتاهی درباره انتخابات گفتند: برادران عزیز، خواهران عزیز، ملت عزیز ایران، حضور ملت ایران مهمترین عامل اقتدار است و این حضور در جاهای متعددی است که یکی از مهمترینش انتخابات است.

ایشان تصریح کردند: حضور ملت ایران در انتخابات، کشور را بیمه می‌کند. دشمن را مایوس می کند. سعی و تلاش‌شان بر این است که نگذارند با انواع و اقسام حیل که مردم با شوق در انتخابات شرکت کنند مردم باید با شوق در انتخابات شرکت کنند.

خطبه های عربی

رهبر معظم انقلاب در خطبه ای که به زبان عربی قرائت شد فرمودند:سپاه ایران ضربه زد و پایگاه امریکایی را در هم کوبید و ابهت آن دولت ظالم را لگدمال کرد. تنبیه اصلی آن‌ها اخراج از منطقه است.

ایشان اضافه کردند: تلاش‌های مغرضانه فراوانی شد تا ملت ایران و عراق را به یکدیگر بدبین کنند. پول‌های فراوانی خرج کردند، انسان‌های بی مسولیتی را به کار گرفتند، تبلیغات شیطنت آمیز کردند. این شهادت بزرگ همه این تلاش‌های شیطانی و وسوسه‌های اهریمنی را باطل کرد.

آیت الله خامنه ای افزودند:رسانه‌های دشمن ایران را متهم به جنگ‌های نیابتی می‌کنند؛ این دروغ بزرگی است. ملت‌های منطقه بیدار شده اند، توانایی ایران در مقاومت بلندمدت در برابر خباثت‌های امریکا تاثیر خود را در فضای عمومی منطقه و روحیه ملت‌ها گذاشته است. سرنوشت منطقه نجات از سلطه استکبار امریکا و رهایی فلسطین است. همه ملت‌ها باید زمین رسیدن به این مقصود را نزدیک کنند.

ایشان درپایان فرمودند:ارتباط نیرو‌های مسلح ما جنگ و تجاوز را از منطقه دور خواهد کرد. ارتباط بازار‌های ما اقتصاد کشور‌های ما را از سلطه استکبار بیرون خواهد اورد. دشمنان شما و ما می‌خواهند ما را به دست خودمان نابود کنند. برای این هدف‌های شوم از بزرگترین ظلم‌ها و شرارت‌ها رویگردان نیستند. ترور اشکار ابومهدی و سردار سپاه نمونه کم نظیری از فتنه انگیزی درعراق است. آن‌ها هدف پلید خود را در عراق می‌خواهند از راه ایجاد فتنه و جنگ داخلی و در نهایت تجزیه عراق و حذف نیرو‌های مومن و مبارز و مجاهد تامین کنند. پس از حکم پارلمان عراق به اخراج آن‌ها، می‌گویند در عراق مانده ایم و نمی‌خواهیم برویم. همه بدانند تنها راه نجات ملت‌ها تدبیر، استقامت و نترسیدن از دشمن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار