رئیس دستگاه حفاری 50 فتح شرکت ملی حفاری ایران:
رئیس دستگاه حفاری 50 فتح شرکت ملی حفاری ایران گفت: تعمیر چاه های نفت و گاز با حضور دستگاه حفاری بسیار حساس و نیازمند تخصص های خاص است.
کد خبر: ۸۱۴۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ 28 January 2020

رضا کاویان فر افزود: چاه های تعمیری به طور عمده تولیدی و در مدار بهره برداری قرار دارند که به دلایلی دچار افت تولید می شوند.

وی اظهار کرد: حسب برنامه های حفظ و نگهداشت تولید و دستور کار برای تعمیر، مدت زمان استقرار دستگاه حفاری بر روی چاه محاسبه می شود که به روال معمول  این مدت کوتاه و همین موضوع باعـث جابجایی و استهلاک بیشتر دکل حفاری در قیاس با دستگاه های مورد استفاده در حفر چاه های توسعه ای و اکتشافی می گردد.

کاویان فر گفت: از نکات مهم در تعمیر چاه های در حال بهره برداری، دقت بالای کارکنان عملیاتی، رعایت دقیق ضوابط اچ اس ئی خاصه در بخش ایمنی می باشد.

رئیس دستگاه حفاری 50 فتح شرکت ملی حفاری ایران که از کارکنان و رؤسای با سابقه شرکت محسوب می شود،  تعمیر چاه های نفت و گاز را بسیار با اهمیت دانست و افزود: این تعمیرات در راستای حفظ و نگهداشت تولید برنامه ریزی و صورت می پذیرد.

وی توضیح داد: رانش لایه های زمین و شکستن لوله های جداری چاه، ریزش دیواره چاه، افت فشار مخزن، اسفالتین، بالا آمدن سطح آب و ... از جمله علل تعمیر چاه است.

کاویان فر اظهار کرد: دستگاه حفاری 50 فتح هم اکنون در میدان نفتی کوپال در موقعیت عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در حال تعمیر یک حلقه می باشد.

دستگاه حفاری 50 فتح از شمار دستگاه های سنگین ناوگان حفاری شرکت ملی حفاری ایران است که  تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی – 3 شرکت قرار دارد.

این دکل در سال 1378 به ناوگان شرکت پیوست و حفاری و تعمیر  64 حلقه چاه به متراژ 91 هزار و 410 متر را در کارنامه خود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار