در راستای بررسی طرح های زیست محیطی در مناطق عملیاتی حفاری
در راستای بررسی اقدامات و طرح های مترتب به حفاظت از محیط زیست در مناطق عملیاتی حفاری، معاون مدیرکل اچ اس ئی و پدافند غیرعامل وزارت نفت در امور محیط زیست از سیستم مدیریت پسماند دستگاه حفاری 93 فتح بازدید کرد.
کد خبر: ۸۱۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 27 January 2020

دکتر محمد تقی جعفر زاده به همراه جمعی از کارشناسان ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و ملی حفاری در نشست تخصصی در موقعیت این دستگاه در میدان نفتی مارون درباره عملکرد سیستم مدیریت پسماند، تاثیر گذاری این سیستم در کاهش آلاینده های جامد و مایع کنده های حفاری بحث و تبادل نظر به عمل آورد. 

در این نشست کارشناسان مربوط نقطه نظرات خود را ارایه و رئیس دستگاه حفاری 93 گفت: این دکل از شمار روزآمدترین دستگاه های حفاری سنگین شرکت است که مجهز به سیستم مدیریت پسماند می باشد. 

بهزاد محمدی افزود: این دستگاه حفاری که تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی – 3 قرار دارد هم اکنون در حال حفر یک حلقه چاه توسعه ای در عمق سه هزار و 313 متری در لایه آسماری میدان نفتی مارون در مناطق نفتخیز جنوب است.

 معاون مدیرکل اچ اس یی و پدافند غیرعامل وزارت نفت در امور محیط زیست و هیئت همراه در ادامه از دستگاه حفاری 24 فتح که در حال تعمیر یک حلقه چاه در میدان نفتی اهواز است دیدن و در جریان نحوه استفاده از سیال پایه روغنی در عملیات تعمیر چاه قرار گرفت.

در این موقعیت عملیاتی صالح حمید رئیس دستگاه گزارشی از روند تعمیر چاه و راه های کاهش تبعات زیست محیطی با هماهنگی شرکت کارفرما ارایه داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار