پس از چندسال خشکسالی
وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: جازموریان در پی بارندگی های اخیر جان دوباره گرفت و تعداد زیادی از پرندگان مهاجر در تالاب فرود آمدند.
کد خبر: ۸۱۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱ 16 January 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: جازموریان در پی بارندگی های اخیر جان دوباره گرفت و تعداد زیادی از پرندگان مهاجر در تالاب فرود آمدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بیان کرد: تالاب ها علاوه برمزایای بیشمار به عنوان مخازن بزرگی در انتهای رودخانه ها ومسیل‌ها همواره کمک بسزایی در کنترل جریانهای سیلابی ومخاطرات از این دست دارند، تاجایی که سوای مصائب ومشکلاتی که از بروز سیل در منطقه بلوچستان شاهد بودیم، ورود این سیلاب به تالاب جازموریان جانی دوباره براین پیکر بی جان دمید و 21/7 میلیون متر مکعب آب از مسیرهای رودخانه های دامن، بمپور، روستا ، هودیان و ... وارد تالاب جازموریان شد.

پورمردان افزود این تالاب را که در پی خشکسالی های اخیر بعنوان کانون گرد و غبار جنوب شرق محسوب میشد و پوشش گیاهی و حیات وحش مطلوبی برخوردار نبود، حیات تازه داد و تالاب دوباره میزبان تعداد زیادی از پرندگان مهاجر از قبیل کاکایی، اگرت و غیره شد.

پورمردان ادامه داد: تالاب جازموریان، به عنوان یکی از تالاب های فصلی مشترک بین استان سیستان و بلوچستان و استان کرمان است که با مساحت سه هزار و سیصد کیلومتر مربع در اثر فرو نشست زمین با ساختی جوان در فاصله صد و پنجاه کیلومتری غرب ایرانشهر و در شهرستان دلگان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار