با اجرای تفاهم‌نامه‌ای مشترک؛
طی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین کمیته امداد خوزستان، شهرداری اهواز و اداره کل فنی و حرفه‌ای خوزستان، ۵۰ واحد کوچک بازیافت زباله‌های خشک در شهرستان اهواز راه اندازی می شود.
کد خبر: ۸۱۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ 16 January 2020

طی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین کمیته امداد خوزستان، شهرداری اهواز و اداره کل فنی و حرفه‌ای خوزستان ۵۰ واحد کوچک بازیافت زباله‌های خشک در شهرستان اهواز راه اندازی می‌شود.

این تفاهم‌نامه درحاشیه جلسه شورای مهارت خوزستان به ریاست استاندار خوزستان و با حضور علی اوسط هاشمی معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، عبدالمالکی معاون کمیته امداد امام خمینی «ره» کشور، نورالله حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، ارسلان غمگین مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان و دیگر مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان منعقد شد.

بنا به این گزارش، تلاش در راستای بهبود «شاخص عدالت اجتماعی» به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایجاد «توسعه اشتغال پایدار» به عنوان مهم‌ترین راهکار توانمندسازی خانواده‌های نیازمند، تلاش در راستای ایجاد محیط سالم شهری و کمک به حفظ محیط زیست، توسعه اشتغال‌های مولد به منظور افزایش درآمد و تقویت بنیه مالی نیازمندان از طریق ایجاد اشتغال از جمله اهداف این تفاهم‌نامه هستند.

در این تفاهم‌نامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باید تدوین دوره‌های مهارتی مرتبط برای مجریان طرح‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان در زمینه‌های ایمنی و بهداشت برای مجریان طرح‌ها با استفاده از ظرفیت مراکز دولتی و همچنین صدور گواهی مهارت برای کلیه مجریان طرح‌های شرکت‌کننده در دوره‌ها را انجام دهد.

در این تفاهم‌نامه شهرداری باید همکاری در جانمایی مکان‌های مناسب برای استقرار دستگاه‌های بازیافت زباله، صدور مجوز فعالیت و همچنین تخصیص زمین و مکان مناسب به صورت رایگان برای استقرار دستگاه بازیافت زباله در سطح شهرستان اهواز را انجام دهد. شهرداری همچنین باید برای پایداری مشاغل و به منظور فرهنگ‌سازی محل اجرای طرح را به مدت حداقل پنج سال به صورت رایگان در اختیار مددجویان قرار دهد.

همکاری و پیگیری انشعاب برق از سوی شرکت توزیع برق انجام شود؛ همچنین هدایت و الزام پیمانکاران جمع‌آوری زباله‌های خشک طرف قرارداد با شهرداری در شرق و غرب شهرستان اهواز در خصوص همکاری با مددجویان و تحویل خرید زباله خشک تولیدی دستگاه‌ها نیز از دیگر وظایف شهرداری‌ها است.

همکاری در خصوص ساماندهی مراکز انبارهای ضایعات فاقد مجوز جمع‌آوری زباله‌های خشک، همکاری در ایجاد هماهنگی با دستگاه‌های بخش تخصصی، واگذاری امتیاز انجام تبلیغات در فضای دستگاه‌ها و اختصاص کل درآمد حاصل از آن به مددجویان نیز از دیگر وظایف شهرداری است.

کمیته امداد نیز باید در راستای شناسایی متقاضیان مستعد و دارای توان جسمی و روحی کافی برای انجام فعالیت تأمین سرمایه خرید تجهیزات و دستگاه‌های بازیافت زباله از محل تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال همکاری و ارائه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز با هماهنگی سازمان فنی حرفه‌ای و شهرداری را به متقاضیان انجام دهد. همچنین نظارت بر حسن اجرای طرح‌های اشتغال اجرا شده به مدت پنج سال و اطمینان از پایداری مشاغل ایجاد شده نیز از دیگر وظایف کمیته امداد است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار