مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: نتایج اجرای آزمایشی طرح پرستاری و مراقبت در منزل در چهار استان بررسی شده و با توجه به هزینه اثربخشی این اقدام، پیشنهاد پوشش بیمه‌ای طرح با نظر وزیر بهداشت در دستور کار شورای عالی بیمه سلامت قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۱۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵ 10 February 2020

مهندس طاهر موهبتی درباره طرح پرستاری و مراقبت در منزل، گفت: طرح پرستاری و مراقبت در منزل از سال گذشته در دستور کار سازمان بیمه سلامت قرار گرفت و با همکاری معاونت پرستاری وزارت بهداشت، گام‌های اساسی در این زمینه برداشته شد.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح، کارگروهی شامل معاونت بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، معاونت پرستاری وزارت بهداشت، دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت، انجمن و اتحادیه مراکز مراقبت در منزل تشکیل شد. همچنین زیرساخت‌های لازم شامل دستورالعمل‌های مشترک، فرم‌های قرارداد با مراکز مراقبت در منزل، برنامه اجرایی، بسته‌های خدمتی برای پنج بیماری سکته مغزی، سکته قلبی، سرطان‌ها، بیماران بستری در آی سی یو با شرایط ثابت و زردی نوزادان به همراه محاسبات اقتصادی انجام شد.

موهبتی بیان کرد: همچنین دو بسته خدمتی بیماران بستری در آی سی یو و بیماران دارای نارسایی مزمن قلبی پیشرفته و اجرای طرح آزمایشی پوشش بیمه‌ای مراقبت در منزل برای این دو بیماری مزمن در استان‌های کرمان، همدان، اردبیل و یزد انجام شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: نتایج اجرای آزمایشی پوشش بیمه‌ای این طرح نشان می‌دهد که میانگین روزهای بستری این بیماران در بیمارستان ۳۷ روز و در منزل ۱۸ روز بوده و در صورت تعیین و ابلاغ استاندارد و سقف اقامت بیمار در بیمارستان و پوشش بیمه‌ای این خدمات، مدت بستری بیمار در بیمارستان‌ها و هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، وی اظهار کرد: پوشش بیمه‌ای برای خدمات مراقبت بیماران بستری در آی سی یو حداکثر ۳۰ روز تعیین می‌شود و بیماران می‌توانند به مدت ۵ روز در آی سی یو و ۳۰ روز در منزل، خدمات مراقبتی دریافت کنند. البته در صورت افزایش مدت اقامت در بیمارستان و اگر بیشتر از ۵ روز شود، به طور متناسب از سقف ارائه خدمات در منزل که ۳۰ روز است، کم می‌شود.

موهبتی گفت: پیشنهاد شد کمیته مشترکی شامل معاونت درمان و معاونت پرستاری وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر و با مسئولیت دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت تشکیل شده و استانداردها و تعرفه سایر بسته‌های خدمتی برای حداقل سه بیماری دیگر تدوین و ابلاغ کند و به شورای عالی بیمه سلامت جهت تصویب ارائه شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار