معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از واگذاری مجوز تاسیس مجتمع فنی و حرفه‌ای در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: منطقه آزاد اروند به مرکز مهارت‌آموزی در کشورهای همسایه تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۸۱۴۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ 16 January 2020

علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران استانی و ستادی سازمان فنی وحرفه‌ای کشور در سازمان منطقه آزاد اروند، همجواری این منطقه با عراق را یک مزیت دانست و افزود:توجه به مراکز دانشگاهی فنی وحرفه ای بین‌المللی برای تربیت نیروی‌های عراقی یکی از این مزیت هاست که می توان آن را در کشور پایه‌گذاری کرد.

وی خواستار به روز سازی و مدرن سازی مراکز آموزش فنی و حرفهای در منطقه آزاد اروند شد و افزود: باید در منطقه آزاد به گونه‌ای برنامه ریزی شود که میل و اشتیاق در جوانان جویای کار در حوزه مهارت و با تکیه بر استعداد فردی ایجاد شود.

اوسط‌هاشمی ادامه داد: تاکنون تربیت مربی در سطح کشور فقط در کرج انجام می‌شد ولی با اتخاذ سیاست تمرکز زدایی و توجه به قطب‌های جریان ساز از جمله منطقه آزاد اروند روی آورده‌ایم.

وی با اشاره بر لزوم برنامه ریزی برای حوزه کشاورزی و ارایه آموزش لازم برای تحقق مهاجرت معکوس افزود: جوانان می توانند با تکیه بر بازوهای خود از طریق خلاقیت و مهارت آموزی نسبت به اشتغالزایی اقدام و دیگر به دنبال جذب در ادارات دولتی نباشند.

توسعه آموزش فنی و حرفه ای، یکی از ارکان توسعه پایدار در منطقه است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز گفت:توسعه آموزش فنی و حرفه ای، یکی از ارکان توسعه پایدار در منطقه است.

اسماعیل زمانی افزود:توسعه انسانی مبتنی بر آموزش که اصلی‌ترین محور توسعه پایدار انسانی است و آموزش و مهارت‌آموزی اصلی‌ترین راهبرد توسعه مدنظر سازمان منطقه آزاد اروند است.

وی، فنی و حرفه ای را مادر دانش، علم، فلسفه و آغاز کننده علم بشر دانست که در طول تکامل بشر موجب تعالی و رشد آنها بوده و ادامه داد: تکنولوژی ، فاز  پیشرفته فنی و حرفه ای و مبتنی بر اصول علمی است.

به گزارش ایرنا سازمان منطقه آزاد اروند، استانداری خوزستان و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به منظور آموزش نیروی متخصص کار روز چهارشنبه تفاهمنامه همکاری سه‌جانبه امضا کردند.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار  زمانی در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار