مدیر HSE شرکت ملی حفاری ایران:
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران شرکت ملی حفاری ایران از افزایش شمار یونیت های ارائه خدمات ایمنی مقابله با گاز هیدروژن سولفید در این شرکت خبر داد.
کد خبر: ۸۱۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۸ 16 January 2020

سعید قربانی گفت: با تأمین یک دستگاه یونیت ارایه خدمات ایمنی مقابله با گاز هیدروژن سولفید شمار یونیت های موجود به ۱۲ دستگاه افزایش یافت و این یونیت بنا به درخواست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به دستگاه حفاری 52 فتح که در حال حفاری چاه 26 کوپال می باشد، ملحق گردید.

وی افزود: در حوزه این مدیریت واحدی تحت عنوان خدمات ایمنی مقابله با گاز هیدروژن سولفید تعریف گردیده که در عملیات حفاری مخازنی که درصد گوگرد بالا دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

قربانی خاطر نشان کرد: این تجهیزات خطر انتشار گاز سمی هیدروژن سولفید را در نقاط پیرامونی و کانون دکل حفاری به صورت 24 ساعته پایش و اعلام می دارد، همچنین جهت کاهش ریسک بالای این گاز سمی و برحسب نیازهای عملیاتی، هوای تنفسی پیوسته برای کلیه کارکنان شاغل بر روی بخش های دستگاه حفاری خاصه سکو و مخازن سیال را تامین می دارد.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران شرکت ملی حفاری ایران با این توضیح که یونیت جدید با استفاده از امکانات و توانمندی های داخلی ساخته و راه اندازی گردید گفت: هم اینک پنج دستگاه از یونیت های مقابله با گاز هیدروژن سولفید در موقعیت های عملیاتی حفاری در مخازن بی بی حکیمه، کوپال و گچساران مستقر و در حال ارائه خدمات می باشند.

وی افزود: به جز این دستگاه ها که فرآیند جمعی دارند،تجهیزات ایمنی حفاظت فردی مقابله با گاز H2S نیز جهت استفاده در شرایط اضطراری و پیش بینی نشده در موقعیت دکل ها مستقر و کارشناسان مقیم به طور مستمر وضعیت را از نظر نشت گاز رصد و پایش می کنند.

قربانی خاطر نشان کرد: فرآیند حفر چاه های نفت و گاز و ارایه خدمات جنبی حفاری در این شرکت به طور مستمر مبتنی بر رعایت الزامات و استانداردهای ایمنی ارایه می گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار