کارشناس فوتبال:
یک کارشناس فوتبال گفت: سوشا مکانی باید به حرمت پولی که گرفت، نان و نمکی که خورد و این تیم نیز دوباره سبب چهره شدن او شد، تا انتهای فصل در نفت مسجدسلیمان می‌ماند.
کد خبر: ۸۱۴۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ 15 January 2020

محسن بابادی در ارزیابی از وضعیت تیم فوتبال نفت‌مسجدسلیمان، اظهارکرد: از ابتدای فصل مشخص نبود که نفت‌مسجدسلیمان قرار است با چه بودجه‌ای بسته شود و سرمربی این تیم چه کسی است. در نهایت با توجه به وقفه‌ای که در ابتدای لیگ ایجاد شد، نفت با تاخیر بسته شد و تنها شانس این تیم نیز این بود که از تاخیر در آغاز لیگ استفاده کرد و با سرمربی جدید خود یعنی تارتار، فصل آمادگی را پشت‌سر گذاشت تا از قافله عقب نماند.

وی ادامه داد: نفت‌مسجدسلیمان در نیم‌فصل اول عملکرد قابل قبولی داشت و مقابل حریفان بزرگ، دست و پا بسته نبود و در تدابیر و تاکتیک‌های دفاعی موفق عمل کرد. البته ضعف‌هایی در خط میانی و حمله تیم مشاهده شد که با تقویت تیم در تعطیلات نیم‌فصل برطرف می‌شوند.

این کارشناس فوتبال در خصوص رفت و برگشت‌های تارتار و سوشا مکانی به نفت‌مسجدسلیمان نیز گفت: من نمی‌دانم چه کسانی تیم فوتبال نفت‌مسجدسلیمان را برای لیگ نوزدهم بستند و زمینه‌ساز حضور تارتار، طیبی، مکانی و چند بازیکن دیگر در این تیم شدند اما هر کسی این تیم را بسته است، اکنون باید پاسخگو باشد که قرارداد آقای طیبی چگونه بسته شد که او توانست در نیم‌فصل جدا شود و به تیم دیگری برود. چطور می‌شود با یک مبلغ هنگفت قرارداد ببندد و بعد هم از تیم جدا شود؟ چرا باید قرارداد یک بازیکن حرفه‌ای تنها برای یک نیم‌فصل باشد؟

وی افزود: آیا این موارد جز این است که برخی از بازیکنان و افراد، نفت‌ مسجدسلیمان را سکوی پرتاب خود قرار دادند؟ سوشا مکانی به علت برخی مسائل چند سال از فوتبال ایران دور بود و باید در فوتبال ایران شروعی می‌داشت و آن شروع نیز کجا بهتر از تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان؟ البته مکانی واقعا در چند دیداری که درون دروازه نفت قرار داشت، خوب کار کرد ولی باید به حرمت پولی که گرفت، نان و نمکی که خورد و این تیم نیز دوباره سبب چهره شدن او شد، تا انتهای فصل در نفت مسجدسلیمان می‌ماند. این‌که قرارداد خود را فسخ کند و برود، کار درستی نیست. مکانی در واقع تیم نفت‌مسجدسلیمان را قربانی کرد تا خود را به تیم‌های دیگر نشان دهد و اکنون قطعا با قرارداد بهتر و شرایط بهتر به تیم دیگری خواهد رفت.

بابادی بیان کرد: سوال من این است که چرا آقای تارتار این‌قدر برای نفت مسجدسلیمان ناز می‌کند و آیا اگر داریوش یزدی، بهروز مکوندی و فرزاد حافظی، سرمربیان خوزستانی و سابق نفت نیز یک بار از تیم قهر می‌کردند و می‌رفتند، افرادی که برای برگشت تارتار با او تماس گرفتند، با این نفرات هم تماس می‌گرفتند؟ زمانی که تارتار تیم را رها کرد و رفت، تنها کسی که از استان خوزستان با او برای بازگشتش تماس نگرفت، خواجه حافظ شیرازی بود.

وی ادامه داد: خیلی‌ها توجیه می‌کنند چون باشگاه نفت مسجدسلیمان مشکل مالی داشت، تارتار چند بار قهر کرد و سؤالم این است اگر یزدی، مکوندی و حافظی هم فقط یک بار به خاطر مشکلات مالی قهر می‌کردند و می‌رفتند، این مربیان در تیم حفظ می‌شدند یا فردای آن روز نشده بود، مربی دیگری را انتخاب می‌کردند؟

این کارشناس فوتبال گفت: مدتی پیش بود که در فضای مجازی مشاهده کردیم و شنیدیم که تماس نماینده مسجدسلیمان با آقای تارتار برای بازگشت او به تیم منتشر شده بود. آیا بازی قرار دادن احساسات مردم و جوانان مسجدسلیمان این‌قدر برای یک نماینده اهمیت دارد که این احساسات را فدای تبلیغات انتخاباتی خود کند؟ این کارها درست نیست و فوتبال مسجدسلیمان در حال ضربه خوردن از درون است. درست است در دو سه بازی اخیر، نفت تنها یک باخت داشت، اما حواشی که در خصوص جدایی تارتار، طیبی و مکانی از این تیم وجود داشت، عملکرد نفت را تحت تاثیر قرار داده بود. به هر حال با توجه به حواشی موجود، ممکن است نفت مسجدسلیمان در نیم‌فصل دوم عملکرد ضعیفی داشته باشد.

وی با بیان این‌که مدیرعامل باشگاه نفت‌مسجدسلیمان تلاش‌های بسیاری برای موفقیت نفت داشته است، گفت: این نکته را هم نباید فراموش کرد که به نظر می‌رسد، اعضای هیات مدیره نفت مسجدسلیمان، همدلی لازم را با یکدیگر ندارند و هم‌راستا نیستند. زیرا اگر همدل بودند، نباید اجازه می‌دادند که طیبی به راحتی از تیم جدا شود، مکانی نیز نفت را سکوی پرتاب خود قرار دهد و تارتار این همه قهر کند. به هر حال اختلافات درونی وجود دارد و باید این اعضا با یکدیگر همدل شوند، در غیر این‌صورت، تلاش‌های انفرادی به جایی نخواهد رسید.

منبع: ایسنا
برچسب ها: نفت مسجد سلیمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار