مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان:
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان سطح زیر کشت گندم و دانه روغنی کلزا را نسبت به سال گذشته قابل ملاحظه خواند و با توجه به افزایش سطح زیر کشت این محصولات در استان خوزستان، از اختصاص ۱۵۱ مرکز برای خرید این محصولات خبرداد.
کد خبر: ۸۱۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱ 22 January 2020

خدارحم امیری‌زاده اظهار کرد: در چنین شرایطی به طور حتم با حجم بیشتری از محمولات کشاورزان جهت تحویل به مراکز خرید پیش‌بینی شده روبرو خواهیم شد و به همین دلیل و برای تسهیل امور کشاورزان به افزایش مراکز خرید گندم و دانه روغنی کلزا در استان اقدام کردیم.

وی افزود: طی مدت باقی مانده تا آغاز فصل برداشت، در حال آماده‌سازی و فراهم کردن زیرساخت‌ها جهت مهیا کردن و سهولت دسترسی کشاورزان به مراکز خرید در استان هستیم.

امیری‌زاده با بیان اینکه سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، تصریح کرد: در سال گذشته ۲۸ هزار هکتار از مزارع استان به کشت کلزا اختصاص یافت که با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خصوص خودکفایی در این محصول استراتژیک در کشور، هر سال شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای در سطح زیر کشت و برداشت هستیم، به صورتی که با خرید ۴۵ هزار تنی در سال جاری شاهد رشد ۴۴ درصدی نسبت به سال گذشته بودیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان عنوان کرد: در سال گذشته ۹۱ مرکز جهت تحویل‌گیری و خرید مستقیم در سطح استان به صورت شبانه‌روزی فعال بودند که با توجه به افزایش سطح زیرکشت در سال جاری، برای سال آینده این تعداد به ۱۵۱ مرکز خرید افزایش خواهد یافت.

وی افزود: آنچه که در برنامه خرید کلزا بسیار حائز اهمیت است، موضوع مدت زمان انبارکردن و انتقال سریع کلزا به کارخانجات روغن‌کشی است که در حال تدارک لازم جهت هر چه بهتر انجام شدن این مهم در طول فرآیند خرید تضمینی هستیم.

امیری‌زاده در خصوص میزان برداشت کلزا در استان خوزستان بیان کرد: در حال حاضر ۶۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان به کشت کلزا اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۲۰ هزار تن دانه روغنی از مزارع موجود برداشت شود که با توجه به این موضوع خوزستان می‌تواند به مقام اول در تولید، برداشت و خرید این دانه روغنی دست یابد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: خرید گندم ، شرکت غله
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار