با افزایش شعب دادگاه های تجدید نظردر استان اصفهان،تعداد پرونده ها ی در حال رسیدگی حدود ۳۵ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۱۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰ 13 January 2020

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت:تعداد پرونده های موجود در دادگاه های تجدید نظر استان از ۱۶ هزار پرونده در خرداد امسال به کمتر از ۱۰ هزار و ۸۰۰ پرونده رسیده است.

محمدرضا حبیبی افزود:اخیرا با افزایش هفت شعبه دادگاه تجدید نظراستان اصفهان ،تعداد این شعب به ۳۸ شعبه رسیده است.

وی همچنین گفت:از ابتدای سال تاکنون هم به طور میانگین بیش از ۳۱ درصد از پرونده های ورودی به دادگاه های استان اصفهان به صلح و سازش ختم شده است و دو هزار پرونده از پرونده های در حال رسیدگی مانده در استان هم کمتر شده است.

احداث ساختمان دادستانی در پنج بخش استان اصفهان

وی خاطرنشان کرد: برای احداث ساختمان دادستانی در پنج بخش استان از جمله بن رود، جلگه، باغبهادران، فولادشهر و زواره با اعتبار ۱۰ میلیارد و چهارصد میلیون تومان مصوب شده است.

رییس کل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: ۶۰ میلیارد تومان هم برای ساختمان دادگاه‌ خانواده در شهرستان کاشان به تصویب رسیده و دستور احداث ۲۸ دستگاه منازل سازمانی داده شده و هشت میلیارد ریال برای تجهیز شوراهای حل اختلاف و ۲۷ میلیارد ریال برای تجهیز سازمان‌های وابسته تخصیص داده شده است.

تاکید به انتقال زندان مرکزی اصفهان به خارج از شهر داریم

حبیبی با اشاره به تاکید رییس قوه قضاییه بر کاهش جمعیت زندانیان اظهار داشت: آیت الله رییسی تاکید بر انتقال زندان مرکزی به خارج از شهر داشت زیرا جایگاه این زندان با توجه به ساخت و سازهای شهری نامناسب است.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدگی ویژه به مباحث بهداشتی، اشتغال و امور فرهنگی زندانیان حدود ۱۰ میلیارد تومان برای زندان‌های استان تخصیص داده شده است.

رییس کل دادگستری استان اصفهان درباره اغتشاشات آبان ماه در اصفهان گفت: این موضوع اعتراض مردمی و عمومی بود اما اغتشاش‌گران بر این موج سوار شدند که با پادرمیانی رهبر معظم انقلاب  صف مردم از آنان جدا شد.

وی با بیان اینکه پرونده‌هایی در راستای اغتشاش آبان در دادسرا تشکیل شده است، افزود: تعداد اندکی از اغتشاش‌گران با سازمان‌های تروریستی خارج از کشور ارتباط داشتند و در این اعتراضات اقدامات عمدی علنی انجام دادند که مستندات آن موجود است.

مصوبه ۹۰ میلیارد تومانی قوه قضاییه برای استان اصفهان

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: مهم‌ترین مصوبات سفر رییس قوه قضاییه به استان  در زمینه منابع انسانی و مالی بود که حدود ۹۰ میلیارد تومان در این راستا به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه از این میزان ۴۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات خاص در اختیار ریاست قوه تامین می‌شود، بیان کرد: همچنین حدود ۲۵ میلیارد تومان از اعتبارات جاری قوه قضاییه و ۳۰ میلیارد تومان هم از اعتبارات استانی در زمینه پروژه‌های سازمان‌های قوه قضاییه محقق شده است.

حبیبی با اشاره به جذب نیروی انسانی در دادگستری گفت: سال ۹۶ آزمون و گزینش جذب نیرو انجام شد اما به دلیل مشکلات نتوانستند مشغول به فعالیت شوند؛ از این رو در سفر رییس قوه قضاییه مصوبه جذب ۱۰۰ نیروی انسانی جدید اخذ شد همچنین تا پایان اسفند حدود ۲۴۰ نفر برای شروع به کار احکام آن‌ها صادر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار