مجید درویشی خاطرنشان کرد: در برخی از روستا‌ها که به علت جمعیت پایین فاقد نانوایی هستند، بعضی از وانتی‌ها و یا موتوری‌ها اقدام به فروش نان به این روستا‌ها به قیمت چند برابری می‌کنند که باید این نوع از عرضه کنندگان نان به مشتریان در سطح روستا‌ها کنترل شوند.
کد خبر: ۸۱۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶ 12 January 2020
فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از بیش از ۲۰ نانوایی کم فروش در این شهرستان به تعزیرات حکومتی معرفی و جریمه شده اند.

به گزارش ایسنا، درویشی در شورای آرد و نان شهرستان اسدآباد، با اشاره به فعالیت ۹۶ نانوایی شهری و روستایی در سطح شهرستان اظهار کرد: نان از مسائل مهم و کلیدی مردم بوده و در راستای فراهم آوردن رضایت مردم کیفیت‌بخشی به نان ضروری است. 

وی با بیان اینکه نانوایان باید در نحوه پخت و تهیه نان مرغوب دقت و سعی کافی به عمل آورند تا نان تولیدی به صورت مناسب به دست مصرف کنندگان برسد، افزود: رضایت مندی مردم در بخش تولید نان باید از اصلی‌ترین دغدغه‌های فکری مسئولان باشد. 

درویشی در ادامه با اشاره به سوپری مارکت‌های توزیع و عرضه کننده نان به مشتریان نیز اظهار کرد: در راستای نظارت هر چه بیشتر به کیفیت این نوع از نان‌های در حال توزیع توسط سوپری‌ها نیز یک یا دو نانوایی سطح شهرستان مسئولیت پخت نان برای سوپری‌ها را برعهده داشته باشند تا از این طریق ضمن نظارت بهتر بر کیفیت نان، در صورت بروز هر گونه تخلف و یا شکایت از کیفیت نان، قابلیت پیگیری راحت‌تر بوده و مشخص شود نان پخت شده مربوط به کدام نانوایی است.

وی در ادامه با اشاره به نظارت بر بحث جوش شیرین خاطرنشان کرد: در برخی از روستا‌های اسدآباد به علت کم بودن جمعیت، راه اندازی نانوایی توجیه اقتصادی برای سرمایه گذار ندارد که به ناچار اهالی روستا برای تهیه نان به شهر مراجعه می‌کنند در همین راستا با توجه به هزینه‌های بالای ایاب و ذهاب و مشکلات تردد باید شرایط و بستری فراهم شود تا این روستائیان از نزدیکترین محل بتوانند نان مورد نیاز خود را با کیفیت بالا و مطلوب تهیه کنند.

درویشی همچنین با بیان اینکه ما به دنبال آن نیستیم که در اثر سهل انگاری سهمیه آرد مازادی به شهرستان بیاید و دستخوش سوءاستفاده برخی افراد قرار گیرد، یادآور شد: ضمن اینکه نمی‌خواهیم از سهمیه آرد شهرستان کم شود به دنبال آن هستیم که با نظارت و کنترل نان مطلوب و با کیفیتی به دست مردم برسد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در برخی از روستا‌ها که به علت جمعیت پایین فاقد نانوایی هستند، بعضی از وانتی‌ها و یا موتوری‌ها اقدام به فروش نان به این روستا‌ها به قیمت چند برابری می‌کنند که باید این نوع از عرضه کنندگان نان به مشتریان در سطح روستا‌ها کنترل شوند.

فرماندار اسدآباد اضافه کرد: دهیاران روستا‌ها موظف هستند از نانوایی‌های محل مأموریت خود به صورت یک روز درمیان بازدید و کنترل داشته باشند در غیر این صورت با دهیارانی که نسبت به این امر سهل انگاری کنند، برخورد خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار