امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه؛
آیت الله حسینی همدانی گفت: آمریکا و دنیای استکباری از قدرت نمایی الهی همانند افراد مست منگ شدند و ایران صرفا یک سیلی به این کشور زد تا بیدار شود و انتقام توسط جبهه مقاومت گرفته شود.
کد خبر: ۸۱۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ 11 January 2020
‌به گزارش «تابناک البرز»؛ امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی برای مردم قم، فرمودند دشمن شناسی وظیفه انقلابی مردم است و نباید در شناخت دشمن ساده انگاری و سهل انگاری کرد، گفت: در جنگ روانی جبهه دشمن تلاش می کند وقایع را به گونه ای دیگر نمایش داده و شرایط را به سود خود تغییر دهد تا امنیت روانی جامعه را از دست داده  بر افکار عموم مسلط شود. 
 آیت الله حسینی همدانی یک بعد جنگ روانی را جنگ روایت ها دانست و افزود: علوم مختلف در این جنگ اعم از دیپلماسی  و فضای مجازی توسط دشمن به کار گرفته می شود، لذا در این جنگ کسی پیروز است که با سرعت اولین روایت را به افکار عمومی، هنرمندانه و با جذابیت القا کند. 
 وی با اشاره به اینکه نمونه ای از جنگ روانی را می توان در اتفاقات اخیر لبنان، عراق و ایران مشاهده کرد، اظهار داشت: این جنگ کم هزینه تر، عمیق تر، فراگیرتر، کارآمد تر و برای دشمن آسان و برای طرف آن پر خسارت تر است، البته دشمن می داند هزینه های جنگ سخت پر هزینه تر از جنگ نرم است. 
آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: امروز اگر آمریکا بخواهد به ایران حمله کند، نیاز به 200 هزار نیرو و چندصد هزار میلیارد دلار دارد اما در جنگ روایت ها دشمن تلاش می کند ما را دچار چالش ذهنی کند، به گونه ای که مشاهده حقایق هم ذهن را قانع نمی کند، همانند کسانی که نسبت به توانایی های کشور بدبین است. 
وی با اشاره به اینکه یک بعد جنگ روایت ها ابر روایت است  از طریق رسانه ها به جامعه القا می شود، گفت: عده ای می گویند نا توان مقابله با آمریکا را نداریم یا نمی توانیم، در حالی که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب همواره از ما می توانیم سخن به میان آورده اند. 
آیت الله حسینی همدانی مرحله دوم جنگ روایت ها را بزک کردن خرده روایت ها است، افزود: عده ای می گویند پس از 40 سال نتوانسته ایم پیشرفت کنیم یا انرژی هسته ای دردسرساز را نمی خواهیم، یا طرح این مسئله که اگر آمریکا یک موشک به تاسیسات هسته ای ما بزند همه چیز نابود خواهد شد و کشورهایی که موشک را کنار گذاشته اند ببینید چه میزان پیشرفت کرده اند. 
وی اظهار داشت: دشمن برای قراردادن مردم مقابل نظام در سال های اخیر، بیش از 8 هزار رسانه رسانه مکتوب و مجازی یا تصویری، دو قطبی سازی جنگ و صلح و سازش درست کردند تا شاید ایران در برابر نظام سلطه کوتاه بیاید اما به فضل الهی و روشنگری های رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم تا کنون نتوانسته اند به اهدف خود برسند و در آینده هم نخواهند رسید.
 آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه مرحله سوم جنگ روایت ها تبدیل روایت ها به روایت های غالب با ابزارهای مختلف است، تصریح کرد: دشمن هزاران خبر و تحلیل را با همراهی رسانه ها ترند کرده و با تحریف آرمان های امام (ره)، تطهیر خاندان پهلوی، مخدوش کردن چهره های انقلابی برای ناکارآمد نشان دادن نظام، مبهم و تاریک نشان دادن آینده کشور و تضعیف گفتمان مقاومت سعی در  القا خواسته ها و اهداف خویش است. 
وی گفت: دشمن حشدالشعبی و مقاومت را با جنگ روایت ها، مانع و آمریکا و اسرائیل را ناجی معرفی می کند تا چهره مذهبیت را تخریب و تعصبات ملی را تقویت کنند اما به برکت بصیرت مردم و هدایت های رهبر معظم انقلاب، روایت های غالب در کشورهای دارای محور مقاومت، گفتمان مقاومت بوده و در حال پیشرفت است که با مجاهدت های شهیدانی چون سپهبد سلیمانی محقق شده است. 
 آیت الله حسینی همدانی ضمن تقدیر از حضور قدرشناسانه مردم البرز و کشور در مراسم یادبود سردار سلیمانی، افزود: دشمن درصدد بود با شهادت سردار سلیمانی مردم را از آرمان های انقلاب جدا کرده و بترساند اما بر عکس آن اتفاق افتاد و تمام آزاده های جهان شجاع و متحد شدند. 
 وی با اشاره به اینکه خدای تعالی اولین انتقام را از آمریکا گرفت، اظهار داشت: دشمنی آمریکا و اذناب آن با انقلاب برای این بود که نام خدا، دین و عبودیت و بندگی را از بین ببرد و با تاسیس فرقه ها، تهمت، تهدید، ارعاب و ... درصدد کمرنگ کردن ارزش های الهی بود اما خداوند قدرت نمایی کرد و سیل مردم ایران پیامی جز غلبه خدا بر دشمن نداشتند. 
 امام جمعه کرج تصریح کرد: آمریکا و دنیای استکباری از قدرت نمایی الهی همانند افراد مست منگ شدند و ایران صرفا یک سیلی به این کشور زد تا بیدار شود و انتقام توسط جبهه مقاومت گرفته شود. کمترین انتقام خروج آمریکا از غرب آسیاست و این انتقام باید زیرکانه و به گونه ای باشد که موجب آرامش و امنیت شود و بازدارنده شود تا سایه جنگ را کشور دور کند. 
وی با اشاره به اینکه انتقام ما باید موجب شود دنیا از لوث خباثت آمریکا و رژیم صهیونیسیتی پاک شود، گفت: از برادران هوافضا و سردار حاجی زاده تشکر می کنم و یاد و خاطره پدر موشکی ایران را گرامی می دارم، البته این روزها افراد خود فروخته ای که در فرصت های مختلف عقیده پلید خود را به صورت نوشتن نامه نشان دادند و نظام را متهم به جنایت کردند حالا دلسوز شده اند تا مردم را وادار به عقب نشینی کنند. 
آیت الله حسینی همدانی افزود: عده ای می گویند سردار سلیمانی قهرمان ملی بود اما نباید ایران را با خطر مواجه کرد اما این موارد، حرف هایی است که شیطان از دهان خودی خارج می کند اما نقش بازدارندگی انتقام بر همه روشن است و قسمت عمده مشکلات اقتصادی به منفعت طلبی عده ای باز می گردد. 
 خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه حمله موشکی ایران هیبت دروغین آمریکا را با خفت و خاری از بین برد، در تذکری استانی اظهار داشت: برای بکارگیری افراد در استان البرز، آقایان به استعلام دستگاه های مربوطه توجه کنند در حالی که بعضا دیده می شود تمکین صورت نگرفته و آثار و تبعاتی برای همان شخص و مردم خواهد داشت. 
 آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: بنده در عزل و نصب ها دخالت نمی کنم اما باید از دستگاه های مرتبط با نظام است حمایت کنم، اینکه یک دستگاهی بی توجه به دستگاه دیگری باشد مورد قبول نیست و موجب پیش آمدن مفاسد خواهد شد. 
 وی گفت: واقعا متاسفم با اینکه تذکر دادم و چند نوبت بیان کردم مراقب عزل و نصب ها باشید، درست در زمانی که مردم مشغول عزاداری برای سردار سلیمانی بودند شروع به چیدن عده ای در مناسب کردند، این مسئله ظلم است و آیا مسئولین می توانند جواب این شهید بزرگوار را با اقداماتی که انجام می دهند بدهند؟ 
 خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه انتصاباتی در استان و شهرداری کرج انجام شده است، افزود: البته از شهرداری کرج به واسطه فضاسازی در شهر برای شهادت حضرت فاطمه (س) و سردار سلیمانی تشکر می کنم اما برخی موارد قابل قبول نیست و بیشتر توضیح نمی دهم، سریعا جبران کنید و وضعیت را به گذشته باز گردانید.
 آیت الله حسینی همدانی در خاتمه ضمن قدردانی از تلاش شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت کاندیداها، خاطر نشان داشت: قانونگذار فرصت داده و افراد باید با خویشتن داری، احقاق حق خود را از مجاری قانونی دنبال کنند و خاضع باشند، عده ای در اعتراضات با وسوسه شیطان اقدامی خلاف قانون انجام ندهند، مردم هم نباید اجازه دهند عده ای در قالب اعتراض مردم را از شرکت در انتخابات مایوس کنند زیرا سرمایه گذاری دشمن عدم حضور مردم در انتخابات است. 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار