ایسنا/کرمانشاه معاون پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه از انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک پژوهشی بین این دانشگاه و دانشگاه قاسم الخضراء استان بابل عراق خبر داد.
کد خبر: ۸۱۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 08 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فرزاد ویسی ، با اشاره به علاقمندی برخی دانشگاه‌های عراقی برای افزایش تبادلات و تعاملات علمی و پژوهشی با دانشگاه رازی، اظهار کرد: براین مبنا سفر روز گذشته(سه شنبه) معاون پژوهشی دانشگاه قاسم الخضراء عراق به کرمانشاه و بازدیدشان از دانشگاه رازی، منجربه انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک شد.

وی تصریح کرد: طبق این تفاهم نامه دانشگاه رازی به دانشگاه قاسم الخضراء استان بابل عراق کمک خواهد کرد تا در چهار حوزه، رشته‌‎هایی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه راه اندازی شود.

معاون پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه اضافه کرد: بیوتکنولوژی، منابع آب، علوم ورزشی و انرژی‌های نوین حوزه‌هایی هستند که رشته‌های زیرمجموعه آن با کمک دانشگاه رازی در دانشگاه الخضراء عراق راه اندازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین طبق این تفاهم نامه انجام پژوهش‌های کاربردی مشترک در حوزه ریزگردها، بحران آب و محیط زیست که چالش‌های کنونی هر دو کشور است را مورد توجه قرار می‌دهیم.

ویسی تصریح کرد: برگزاری کنفرانس‌های مشترک درحوزه‌های مورد علاقه دو طرف و نیز انتخاب اساتید مشترک برای پایان نامه‌های دکتری دانشجویان از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

وی تاکید کرد: به منظور اجرایی شدن این تفاهم نامه، یک جدول زمانی را پیوست آن کرده‌ایم تا در نشستی که سال آینده با مسئولان این دانشگاه خواهیم داشت، نتایج و دستاوردهای این تفاهم نامه را بررسی کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه رازی در ادامه اعلام کرد: دانشگاه رازی کرمانشاه تاکنون تفاهم نامه‌هایی را با دانشگاه‌های مختلف عراق داشته و تبادلات علمی و پژوهشی خوبی با برخی از این دانشگاه‌ها داریم.

وی بابیان اینکه تفاهم نامه‌هایی که تاکنون با دانشگاه‌های عراقی منعقد شده مربوط به اقلیم عربی است، عنوان کرد: متاسفانه علیرغم اشتراکات زیادی که با دانشگاه‌های اقلیم کردستان داریم، تاکنون تفاهم نامه منجر به اجرا با دانشگاه‌های این منطقه نداشته‌ایم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار