فرماندار شهرستان اهواز با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم در بخش غیزانیه دسترسی به شبکه آبرسانی است، گفت: موضوع آب شرب و ایجاد جاده‌های روستایی در این بخش با جدیت بیشتری از سوی دستگاه های اجرایی در دست پیگیری است.
کد خبر: ۸۱۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴ 08 January 2020

جمال عالمی نیسی در نشست امضای تفاهم نامه همکاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان در محل استانداری  اظهارداشت: بخش غیزانیه از جمله مناطق محروم در کنار تاسیسات و چاه‌های نفت استان است.

وی با بیان اینکه مردم این بخش طی سال های گذشته همواره از نبود زیرساخت های لازم گلایه داشتند، اضافه کرد: مهمترین این گلایه‌ها، نبود آب شرب بوده  و آنچه که بیش از هرچیزی ناراحت کننده است، مجاورت غیزانیه با تاسیسات و چاه های نفت و همچنین محرومیت آن از داشتن شبکه آبرسانی مناسب بود.

عالمی نیسی خاطرنشان کرد: این درحالی است که بعد از مدت‌ها، با برنامه‌ریزی که صورت گرفت، دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در زمینه آب شرب و دسترسی به جاده‌های ارتباطی تحرک بیشتری نشان دادند.

۱۵ کیلومتر طول خط انتقال آب شرب غیزانیه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همچنین در این نشست، از طرح آبرسانی به غیزانیه به عنوان یکی از پروژه‌های حساس استان نام برد و گفت: زمینه اجرای این پروژه از سال ۹۵ شروع شد که متاسفانه به دلایلی از جمله تورم، متوقف شده بود.

عادل حرباوی ادامه داد: با هماهنگی و حمایت‌هایی که صورت گرفت، شرکت آب و فاضلاب روستایی استان  از همه توان خود برای اجرا و تکمیل شبکه آبرسانی به غیزانیه استفاده خواهد کرد.

وی اجرای خط لوله آبرسانی به غیزانیه را به طول ۱۵ کیلومتر عنوان کرد و افزود: تا کنون ۱۱ کیلومتر از خط لوله آبرسانی به منطقه اجرا شده و تلاش می‌شود طی مدت ۲ ماه آینده، باقی مانده آن تکمیل شود.

بر اساس این گزارش، در این نشست برخی از مسئولان استانی آغاز عملیات اجرایی این پروژه را همزمان با حضور وزیر نیرو در روز پنجشنبه هفته جاری در خوزستان خواستار شدند اما استاندار با ایجاد معطلی بیشتر در فعالیت پروژه به بهانه برگزاری آیین کلنگ‌زنی مخالفت کرد.

بخش غیزانیه در شرق اهواز قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار