مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: وانت‌بارهای بین شهری از بهمن آینده درصورتی که نسبت به دریافت اسناد حمل (بارنامه) اقدام نکنند با کاهش سهمیه بنزین روبه رو خواهند شد.
کد خبر: ۸۱۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ 08 January 2020

غلامعباس بهرامی نیا  با بیان اینکه براساس قوانین و مقررات موجود در بخش حمل ونقل هرگونه فعالیت در زمینه حمل ونقل برون شهری کالا منوط به استفاده از بارنامه است، بیان کرد:با توجه به اینکه مقرر شده تخصیص سهمیه سوخت به وانت‌بارها بر اساس پیمایش ثبت شده در اسناد حمل انجام شود، لذا کلیه رانندگان و مالکان وانت‌بار برای فعالیت در جاده‌های برون شهری باید اسناد حمل وانت بار شامل کارت هوشمند راننده، کارت هوشمند وانت بار، بارنامه و غیره را به همراه داشته باشند در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و براساس تصمیم گرفته شده در کارگروه مربوطه، سهمیه بنزین دی وانت بارهای کم مصرف ۳۰۰ لیتر و پرمصرف ۴۰۰ لیتر به صورت علی الحساب اختصاص یافت.

وی در خصوص نحوه ثبت نام و اخذ بارنامه گفت: رانندگانی که تاکنون کارت هوشمند دریافت نکرده اند باید به مراکز مجاز ثبت‌نام در سراسر کشور مراجعه و نسبت به اخذ آن اقدام کنند.

متقاضیان برای اطلاع از نشانی مراکز ثبت نام و مدارک مورد نیاز می توانند به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و نمایندگی شهرستان ها و همچنین سایت سازمان به نشانی www.rmto.ir  مراجعه کنند.

مراجعه رانندگان وانت‌بارها به شرکت‌های حمل‌ونقل کالا

مدیرکل راهداری و حملونقل جاده‌ای خوزستان ادامه داد:  رانندگان مشمول پس از ثبت نام و دریافت رسید کارت می‌توانند برای دریافت بارنامه به کلیه شرکت‌های حملونقل کالا در سراسر خوزستان مراجعه کنند.
بهرامی نیا با بیان اینکه صدور بارنامه توسط خود راننده از طریق اپلیکیشن و وب سایت نیز در دستور کار قرار دارد گفت: این اقدام نیز با دریافت مجوز لازم و پس از اطلاع رسانی عمومی عملیاتی خواهد شد.
وی شرایط و مدارک مورد نیاز اخذ بارنامه را برای رانندگان داشتن حداقل سن ۲۳ سال، داشتن گواهینامه رانندگی مجاز،  دارا بودن مدرک پایان ابتدایی و یا نهضت سوادآموزی، دارا بودن برگ سلامت جسمی و روح( در این مرحله اختیاری)، ارایه گواهی نداشتن اعتیاد( در این مرحله اختیاری)، ارایه گواهی نداشتن سوء پیشینه( در این مرحله اختیاری)، ارایه اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه،کارت ملی و پایان خدمت (یا معافیت دایم) و ۲ قطعه عکس ۴*۳ بیان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در خصوص مهمترین شرایط و مدارک مورد نیاز اخذ بارنامه برای ناوگان ، حداکثر سن ۲۰ سال اعلام کرد و گفت: ارایه کارت وسیله نقلیه، ارایه گواهی معاینه فنی مجاز و معتبر و ارایه بیمه نامه شخص ثالث معتبر از دیگر شرایط مورد نیاز هستند.

بهرامی نیا هزینه صدور کارت هوشمند راننده و ناوگان را هر کدام مبلغ ۲۰۰ هزار ریال اعلام کرد و افزود: به کلیه رانندگان و مالکان وانت بارهای بین شهری توصیه می‌شود هرچه سریعتر به مراکز مجاز صدور کارت هوشمند در استان محل سکونت خود مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کند تا در ماه های آینده برای فعالیت حمل و نقل و اختصاص سوخت ناوگان خود با مشکل روبه‌رو نشوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار