ساکنان فاز یک و ۲ منطقه امیرآباد آبادان ضمن انتقاد از روندکند اجرای طرح‌های عمران شهری در این منطقه از سوی شهرداری ، توسعه زیرساخت‌های شهری را در این منطقه پر جمعیت خواستار شدند.
کد خبر: ۸۱۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ 08 January 2020

طرح بهسازی و توسعه زیرساخت های شهری در فاز یک و۲ منطقه امیرآباد ۲ سال پیش با تخریب خیابان ها و معابر این منطقه از سوی شهرداری آبادان آغاز شد اما با گذشت ۲ سال این طرح به کندی پیش رفته و بعضا متوقف شده است.

تخریب زیرساخت های فاز یک و ۲ امیرآباد موجب بروز مشکلاتی برای تردد اهالی به ویژه در ایام بارندگی می شود.

اهالی منطقه امیر آباد با گله‌مندی از وضعیت نابسامان این منطقه شهری بر این باوراند که این منطقه از نظر زیرساخت و خدمات شهری به روستا بیشتر شبیه است و مسوولان نتوانسته‌اند پروژه‌های عمرانی که از ۲ سال پیش آغاز شده را به پایان برسانند.

یکی از ساکنان این منطقه به خبرنگار ایرنا گفت: خیابانها، معابر و کوچه های امیرآباد تا ۲ سال قبل دارای پوشش مناسب و قابل قبولی از آسفالت بود و شهروندان نه تنها هیچگونه شکایتی از وضعیت معابر نداشتند بلکه رضایت کامل هم داشتند. همه خدمات شهری مانند آب، فاضلاب، برق، گاز و تلفن در منطقه وجود داشت و مشکلی در این زمینه نبود.

حسین شاهین‌نیا افزود: مشخص نسیت چرا سازمان منطقه آزاد اروند با همکاری شهرداری آبادان اقدام به تخریب بی دلیل معابر نمود، این تخریب به حدی است که تردد اهالی به خانه ها را با مشکل مواجه کرده است و باعث خسارت و صدمه به خودروهای شهروندان شده است.

یکی دیگر از اهالی نیز گفت: تردد سالمندان و کودکان بطور کامل در فاز یک و ۲ امیر آباد غیر ممکن شده و با اندکی بارندگی، آبگرفتگی و هجوم آب باران به همراه فاضلاب به منازل، زندگی در این منطقه مختل می شود.

این شهروندان ساکن منطقه امیرآباد آبادان افزود: ساکنان این منطقه بعنوان اعضای جامعه شهروندی از فرماندار  آبادان انتظار دارند شرایط اسفناک این منطقه را سامان دهد.

وی اظهار داشت: در حالی که کشور و دولت با تحریم‌ و مشکلات مالی روبرو است و بسیاری از خیابان‌ها و معابر شهری آبادان نیاز به مرمت و نوسازی دارند چرا شهرداری اقدام به ویران کردن خیابان‌های فاز یک و ۲ امیرآباد کرده است.

موسی زاده‌جزیره ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف شهرداری آبادان در این خصوص گفت: چرا پس از گذشت ۲ سال از حفاری و تخریب معابر ، خیابانهای این منطقه  به حال خود رها شده اند و هیچگونه اقدامی حداقل برای برگرداندن به وضعیت قبل از سوی شهرداری و سازمان منطقه آزاد اروند صورت نمی گیرد.

یکی دیگر از اهالی فازیک امیرآباد اظهار داشت:از بین بردن زیرساخت‌های شهری در امیرآباد تاکنون نتیجه‌ای جز نارضایتی مردم و سلب اعتماد شهروندان نسبت به مسوولان محلی در پی نداشته است.

فرماندار آبادان هفته گذشته با طرح شکوائیه از دادستانی خواست با عاملان تخریب خیابان‌های فاز۱ و ۲ امیرآباد این شهر که مشکلات و خسارات زیادی به شهروندان در ۲ سال گذشته وارد کرده است برخورد کند.

سیدزین‌العابدین موسوی با تاکید بر شناسایی مسببان و تعقیب قضایی آنها در این رابطه افزود: از این پس دستگاه هایی که در انجام وظایف عمومی و خدمت به مردم طفره روند و باعث گرفتاری مردم شوند تخلف آنها از طریق دستگاه قضایی پیگیری جدی خواهد شد.

معاون زیربنایی و عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند در این خصوص گفت: طرح های عمرانی فاز یک و ۲ منطقه امیر آباد پس از موافقت‌نامه بین سازمان منطقه آزاد اروند و شهرداری آبادان آغاز شد اما پس از مدتی به دلیل ضعف مدیریتی متوقف شد.

موعود شمخانی افزود:پروژه‌های عمرانی در فاز ۲ امیرآباد در حال اجراست و ادامه پروژه فاز یک نیز از اواخر بهمن ماه سال جاری با انتخاب پیمانکار جدید از سر گرفته خواهد شد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: آبادان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار