مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان گفت: برابر اعلام مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و به دستور وزیر راه و شهرسازی، فرودگاه اهواز به نام سردار سلیمانی نامگذاری می‌شود.
کد خبر: ۸۱۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ 05 January 2020

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان گفت: برابر اعلام مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و به دستور وزیر راه و شهرسازی، فرودگاه اهواز به نام سردار سلیمانی نامگذاری می‌شود.

محمدرضا رضایی روز یکشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پیکر پاک شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر همرزمانش بامداد امروز، بعد از تشییع باشکوه در کشور عراق، از طریق فرودگاه اهواز وارد میهن اسلامی شد و مورد استقبال بی‌نظیر مردم استان خوزستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: همانطور که مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد، به پاس سال‌ها مجاهدت و تلاش بی‌وقفه این سردار رشید و محبوب امت اسلامی در جبهه‌های دفاع و مقاومت، فرودگاه بین المللی اهواز که نخستین قدمگاه پیکر وی بعد از شهادت است، به نام این شهید والا مقام، نامگذاری می‌شود.

مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان با بیان اینکه به زودی از سردر جدید این فرودگاه با نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی رونمایی خواهد شد، گفت: امروز یکشنبه مردم استان خوزستان در استقبال از پیکر پاک شهدای حادثه تروریستی فرودگاه بغداد، برگ زرین دیگری را در تاریخ افتخارات این استان آفریدند.

بر اساس این گزارش، پیکر مطهر شهید سلیمانی فرمانده سپاه قدس که با شکوه خیره کننده مردم خوزستان تشییع شده بود در ساعت ۱۳ به وسیله یک فروند هواپیمای ایرباس فرودگاه اهواز را به مقصد مشهد مقدس ترک کرد تا در این شهر نیز تشییع شود.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار