مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام گفت: فاز اول طرح آب شیرین کن شهرستان ملکشاهی به صورت آزمایشی در مدار بهره برداری قرار گرفت. l
کد خبر: ۸۱۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲ 01 January 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  افشین مظاهری  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فاز اول این طرح با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ مترمکعب هم اکنون آماده شده و به صورت آزمایشی در مدار آبرسانی شهرستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح مشکل شوری آب شهرستان برطرف می شود، تاکید کرد: این طرح با اعتبار ۶۴ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۷۵۰ متر مربع بیش از ۱۶ هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به فاز دوم اجرای این طرح یادآور شد: با رایزنی های انجام شده تلاش خواهیم کرد بزودی و با تامین اعتبار فاز دوم این پروژه را اجرایی کنیم.

مظاهری اضافه کرد: در کنار این طرح پروژه آبرسانی از سد چم گردلان نیز با پیشرفت ۷۰ درصد در حال اجراست که آب شرب شهرستان را در بلند مدت تامین می کند.

وی گفت: طرح آبرسانی به ملکشاهی شامل سه واحد ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه خانه آب، ۳۰ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی ۲۰ کیلوولت، ۹ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و ۲۴٫۵ کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر ۵۰۰ میلی متر است که در حال اجراست.

وی اضافه کرد: ایستگاه پمپاژ شماره یک بطور کامل اجرا شده و ایستگاه های پمپاژ ۲ و ۳ و تصفیه خانه آب با پیشرفت چشمگیری در حال اجرا ست ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار