معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از گندزدایی و آهک‌پاشی ۶۰ درصد مناطق آبگرفته آبادان و خرمشهر پس از بارندگی اخیر خبر داد.
کد خبر: ۸۱۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 01 January 2020

دکتر آرش یلالی با اشاره به وضعیت آهک‌پاشی و گندزدایی مناطق دچار آبگرفتگی در پی بارندگی اخیر، اظهار کرد: پس از بارندگی دو هفته پیش، نیروهای بهداشت و درمان به منازل واقع در مناطق دچار آبگرفتگی اعزام شدند و بررسی‌های لازم را انجام دادند که خوشبختانه بنا بر این بررسی‌ها، طغیان بیماری واگیردار را در آبادان و شادگان نداشته‌ایم.

وی با اشاره تعیین ۹ تیم معین از سوی دیگر شهرداری‌های خوزستان جهت آهک‌پاشی و گندزدایی این مناطق، افزود: از دوم دی‌ماه تیم‌های ۱۵ تا ۲۰ نفری از سوی شهرداری‌های باغملک، ایذه، قلعه‌تل، هویزه، هفتکل، ماهشهر، سربندر و چمران، معین آبادان و خرمشهر شدند.

یلالی گفت: در این مدت ۶۰ تن آهک برای کار آهک‌پاشی در آبادان و خرمشهر تخلیه شد. طبق برنامه، نخست باید لایروبی جوی‌های روباز و شستشوی معابر و سپس آهک‌پاشی انجام شود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: حجمی از کاری که بر عهده این تیم‌ها بوده انجام شده و مابقی کار بر عهده شهرداری‌های هر شهر گذاشته شده و اکنون تیم‌ها از منطقه خارج شده‌اند.

وی تصریح کرد: در نقاطی که کار لایروبی، نظافت و آهک‌پاشی انجام شده، کار خوب بوده اما هنوز به صورت صد در صد نیست. حدود ۶۰ درصد کار گندزدایی و آهک‌پاشی در مناطق آبگرفته آبادان و خرمشهر انجام شده و باید این کار تکمیل شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار