استاندار خوزستان گفت: سالانه ۶ میلیون اصله درخت برای این میزان کاغذ استفاده می‌شد که اصله درخت سه هزار ۱۰۰ پروژه سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زا در استان به بهره‌برداری رسید که یازده هزار میلیارد تومان نیازش است.
کد خبر: ۸۱۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰ 31 December 2019

عملیات احداث کارخانه تولید کاغذ با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و استاندار خوزستان امروز سه‌شنبه در شادگان آغاز شد.

به گزارش"تابناک"؛ رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این آیین گفت: کشور ایران سالهاست درگیر واردات کاغذ است به طوریکه در مواردی برای تامین نیاز کشور به کاغذ ناچار از محموله های در حال حمل روی آب اقدام به خرید کاغذ شد درحالی که همسایه ما ترکیه از بزرگ‌ترین صادرکنندگان کاغذ است.

محمد مخبردزفولی تصریح کرد: احداث کارخانه تولید کاغذ دغدغه مهمی را از کشور رفع خواهد کرد ضمن اینکه احداث این کارخانه در شهرستان شادگان گام مهمی در راستای رونق اشتغال و تولید محسوب می‌شود.

وی همچنین گفت: برای ساخت کارخانه تولید کاغذ شادگان ۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که با راه اندازی آن و تکمیل ظرفیت ،سالانه ۲۶۰ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی می شود.

مخبر دزفولی اظهار داشت: با احداث و راه اندازی کارخانه تولید کاغذ حدود ۲هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در منطقه محروم شادگان طی سه سال ایجاد خواهد شد. 

وی تصریح کرد: احداث این کارخانه نقش مهمی در رونق تولید و ایجاد اشتغال در شهرستان شادگان دارد.

همچنین غلامرضا شریعتی اظهار کرد: یکی از کارهایی که جز آرزوهای ما بود، ساخت کارخانه کاغذسازی از نیشکر ساخته شود تا موجب حمایت جدی از صنعت نشر و همچنین موجب استقلال کشور بشود.

وی افزود: از تفاله نیشکر که قیمت چندانی ندارد و حتی مشکلات زیست محیطی برای استان در بر دارد آن را تبدیل به کاغذ به عنوان یک محصول مورد نیاز کشور و کمک به صنعت فرهنگ، هنر و آموزش، کار ارزنده‌ای است که با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)،صندوق توسعه ملی، شرکت کشت و صنعت سلمان فارسی و استانداری خوزستان رقم خود و امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.

استاندار خوزستان گفت: این پروژه ۴۸۰ میلیون یورو و هزار و صد میلیارد تومان اعتبار ارزی و ریالی برای آن هست که صندوق توسعه این میزان را تقبل کرده و میزان ریالی و ۱۴ میلیون یورو از طریق سرمایه گزار و بانک‌های عامل تأمین خواهد شد.

وی گفت: سالانه ۶ میلیون اصله درخت برای این میزان کاغذ استفاده می‌شد که اصله درخت سه هزار ۱۰۰ پروژه سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زا در استان به بهره‌برداری رسید که یازده هزار میلیارد تومان نیازش است.

شریعتی تصریح کرد: در زمینهٔ زمان سیل ۱۰ هزار پکیج لوازم خانگی برای یازده هزار شغل ایجاد می‌کند که تعدادی به بهره‌برداری رسیده و تعداد دیگر نیز آغاز خواهد شد.

وی گفت: دو هزار پکیج لوازم خانگی در زلزله مسجدسلیمان و در این آب‌گرفتگی نیز دو هزار ۵۰۰ پکیج لوازم خانگی توسط ستاد فرمان تأمین شده است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: سال ۹۵ تفاهم‌نامه ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه گزاری بود، با ستاد امضا شده است و تا حدود ۶۴ میلیارد تومان در این سه سال صورت گرفته و در حال انجام است.

در ادامه عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این کارخانه در کشت و صنعت سلمان فارسی احداث می شود و مواد اولیه مورد نیاز آن نیز از باگاس تولیدی واحدهای جنوبی این شرکت تامین خواهد شد‌.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان با بیان اینکه این سرمایه گذاری هدیه مقام معظم رهبری به مردم خوزستان است افزود: رهبر انقلاب مبلغ ۴۶۷ میلیون دلار برای این پروژه اختصاص داده اند که با این درایت از هدر رفت و نابودی ۱.۵ میلیون تُن باگاس که عمدتا موجب مسائل زیست محیطی می شود، جلوگیری می کند.

وی اشتغالزایی این پروژه را ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم دانست و تصریح کرد: قطعا پرسنل این کارخانه پس از بهره برداری، از نیروهای بومی تامین خواهد شد.

ناصری اضافه کرد: در این طرح، ارزش افزوده قابل توجهی به دلیل مصرف پسماند ایجاد خواهد شد و با تولید یک محصول بسیار مهم، از نابودی بخش زیادی از جنگل های کشور جلوگیری می شود و تاثیر زیست محیطی قابل توجهی را ایجاد می کند.

وی با تاکید بر اینکه با تولید این کاغذ به عنوان یک کالای فرهنگی، زنجیره ای از تولیدات و محصولات متکی بر کاغذ در خوزستان شکل می گیرد اذعان داشت: این کارخانه نقش بسزایی در حوزه های چاپ، نشر و اقلام آموزشی متکی بر کاغذ خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان زمان بهره برداری و ساخت این کارخانه را سه سال عنوان کرد و یاد آور شد: در این سرمایه گذاری سهم ستاد اجرای فرمان امام (ره) ۷۲ درصد و سهم شرکت توسعه نیشکر ۲۸ درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار