مدیرکل زندان ها و نائب رئیس ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
کد خبر: ۸۱۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ 31 December 2019
با پیشنهاد مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان و بمنظور تسریع در حل و فصل دعاوی مربوط به محکومیت های مالی و اختلافات خانوادگی در ستاد دیه استان شعبه ای از شورای حل اختلاف ایجاد می شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی، جلسه شورای قضایی استان به ریاست حجه الاسلام والمسلمین مظفری معاون رئیس قوه و رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور در سالن جلسادت اداره کل دادگستری استان تشکیل شد.
در این جلسه هر یک از اعضاء به بیان دیدگاه ها و نکته نظرات خود پرداختند. اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان های کهگیلویه و بویراحمد و نائب رئیس ستاد دیه استان نیز در این جلسه با ارائه گزارش آماری از مجموعه اقداماتی که در راستای تحقق سیاست های ابلاغی خصوصاً کاهش جمعیت کیفری در سطح زندان ها، ستاد دیه استان را از جمله مراکزی دانست که در حل و فصل اختلافات در حوزه محکومیت های مالی توفیقات خوبی داشته و اظهار داشت: علیرغم اینکه در ۳ سال گذشته و با احتساب ۱۴ نفری که امروز آزاد خواهند شد، تعداد ۷۶۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان های استان آزاد شده اند ولیکن آمار زندانیان محکومیت های مالی و دیگر جرائم غیرعمد قابل تأمل بوده که پیشنهاد می شود تا برای تسریع و تسهیل در حل و فصل دعاوی حقوقی و اختلافات خانوادگی شعبه ای از شورای حل اختلاف در ستاد دیه استان تشکیل شود.
در ادامه معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور ضمن بیان سیاست های دوره تحول دستگاه قضا و تبیین و تشریح دیدگا های رئیس قوه قضائیه و همچنین برنامه های پیش رو مرکز امور شوراهای حل اختلاف به نکته نظرات و پیشنهادات اعضای شورای قضایی پاسخ داده و با ایجاد شعبه ای از شورای حل اختلاف در ستاد دیه استان موافقت نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار