مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: سیستم فاضلاب خوزستان فرسوده است و تنها ۳۸ درصد مردم این استان تحت پوشش شبکه مدرن فاضلاب هستند.
کد خبر: ۸۱۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ 31 December 2019

صادق حقیقی‌پور درباره وظیفه جمع‌آوری آب‌های سطحی اظهار کرد: شرکت آب و ‌فاضلاب خوزستان هیچ نقش اجرایی در بحث آبگرفتگی‌های پس از باران ندارد و طبق قانون، وظیفه جمع‌آوری آب‌های سطحی برعهده شهرداری‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات و وضعیت فاضلاب در استان افزود: سیستم فاضلاب خوزستان فرسوده است و تنها ۳۸ درصد مردم این استان تحت پوشش شبکه مدرن فاضلاب هستند.

حقیقی‌پور با بیان اینکه طی دو سال گذشته در استان خوزستان ۴۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب و ۸۶۰ کیلومتر شبکه آب اصلاح شده است، تصریح کرد: لایروبی هزار کیلومتر شبکه فاضلاب شهرهای مختلف استان به استثناء اهواز، کار گذاشتن ۲۵۹ دستگاه پمپ فاضلاب و اصلاح نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر خطوط فاضلاب از دیگر اقداماتی است که طی این مدت در استان خوزستان انجام شده است.

وی عنوان کرد: در سیل اخیر ۵۶۰ میلیارد تومان خسارت به شرکت آب و فاضلاب خوزستان وارد شده است که تا به الان، تنها ۵۸ میلیارد تومان آن به صورت اسناد خزانه سه تا چهار ساله، پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: همچنین در بارندگی اخیر ۲۱۰ میلیارد تومان به تاسیسات شرکت آب و فاضلاب خوزستان خسارت وارد شده است که ما آن را در قالب یک شکایت رسمی به مراجع ذی‌صلاح حتما پیگیری خواهیم کرد.

حقیقی‌پور در پایان گفت: از انصاف به دور است که مجموعه‌ای چون شرکت آب و فاضلاب خوزستان باوجود تلاش‌های شبانه‌روزی که دارد در مشکلی همچون آبگرفتگی‌های معابر پس از هر بارندگی که اصلا به آن مربوط نیست، اینگونه مورد هجمه قرار بگیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار