مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام:
جذب اعتبار برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی استان، توسعه مراکز فرهنگی، تجهیز سالن‌های سینمایی، آغاز عملیات مجموعه پردیس سینمایی امید و تالار مرکزی چند منظوره ایلام، افزایش اعتبارهای تخصیصی و ... مجموعه اقدام‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در ۲ سال اخیر است.
کد خبر: ۸۰۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 30 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام: گفت: مجموعه اعتبار عمرانی برای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی این استان سال ۹۶ مبلغ ۹ میلیارد و  ۶۰۰ میلیون ریال بود که حدود ۵۰ درصد آن تخصیص یافت.

عمران خودآموز اضافه کرد: این اعتبار سال ۹۷ به ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافت که با رایزنی‌های انجام گرفته ۶۷ درصد آن تحقق یافت و صرف توسعه، تجهیز و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی این استان شده است.

وی اعتبار امسال حوزه عمرانی این اداره کل را ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال عنوان کرد که در مرحله نخست تاکنون سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال آن تخصیص یافته است.

راه‌اندازی نخستین مراکز فرهنگی، هنری در استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام یکی از مهمترین اقدام‌های این اداره کل طی ۲ سال گذشته را راه‌اندازی مراکز جدید فرهنگی و هنری با نامگذاری هنرمندان عنوان کرد که با استقبال اهالی فرهنگ و هنر مواجه شده است.

خودآموز این مراکز جدید را نخستین نگارخانه تخصصی استاد صندوق‌آبادی شامل تجهیز، تکمیل و راه‌اندازی، تاسیس نخستین تماشاخانه تئاتر استاد باسره، تجهیز نخستین مینی سینمای انجمن سینمای جوانان و تاسیس و راه‌اندازی نخستین هنرستان هنرهای زیبای دختران ایلام برشمرد.

وی جذب سه میلیارد ریال در سال ۹۶ و ۶ میلیارد ریال در سال ۹۷ از محل منابع ملی برای تجهیز مجتمع‌های فرهنگی، هنری استان، ارتقای فناوری اطلاعات و تجهیزات حفاظتی مراکز فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام و تجهیز مجتمع‌های فرهنگی را از دیگر فعالیت‌های این اداره کل عنوان کرد.

جذب اعتبار از سازمان سینمایی و سمعی، بصری کشور

خودآموز همچنین از جذب ۲ میلیارد ریال در طول سال گذشته از طریق سازمان امور سینمایی و سمعی، بصری کشور برای کمک به تجهیز سینماهای ایوان و آبدانان برای نخستین بار خبر داد.

وی همچنین به آغاز عملیات ساخت پردیس سینمایی چهار سالانه امید ایلام نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه تفاهم‌نامه مشترکی بین شهرداری ایلام و سازمان امور سینمایی و سمعی، بصری کشور منعقد و مجموع اعتبار این طرح ۵۸ میلیارد ریال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام مبلغ تعهد سازمان همیاری شهرداری‌ها را پنج میلیارد ریال، سازمان امور سینمایی هفت میلیارد ریال، برنامه و بودجه ۶ میلیارد ریال و شهرداری را حدود ۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد که متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح با تایید و مکاتبه این اداره کل پرداخت خواهد شد.

خودآموز به ساخت تالار مرکزی چند منظوره فرهنگی، هنری ایلام نیز اشاره کرد و گفت: این مجموعه در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع که توسط استانداری ایلام تامین و بنام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل شده است، در ۱۲ هزار متر مربع زیربنا با بیش از یک هزار میلیارد ریال از محل منابع ملی احداث می‌شود.

وی با ذکر اینکه تاکنون حدود ۳۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای عوارض و صدور پروانه ساخت این مجموعه به حساب شهرداری ایلام واریز شده است، افزود: این مجموعه فرهنگی هم اینک در مرحله صدور پروانه ساخت و فاز مطالعاتی قرار داشته که امیدواریم در سفر کاروان تدبیر و امید به ایلام اعتبار مورد نیاز برای آغاز عملیات اجرایی آن مصوب و تخصیص یابد.

طرح‌های ارشاد ایلام برای توسعه مراکز فرهنگی شهرستان‌ها

خودآموز تجهیز سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی، هنری دره‌شهر، دریافت تجهیزات سینمایی از وزارت ارشاد برای تجهیز مراکز سینمایی ایلام شامل صندلی، نور و صوت، نصب و استقرار تجهیزات سینما سیار در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی، هنری سرابله و پیگیری برای تجهیز سالن آمفی تئاتر مجتمع دهلران و چرداول را از دیگر طرح‌ها و برنامه‌های در دست اقدام برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر استان برشمرد.

وی در پایان یادآور شد: استان ایلام هم اینک دارای هفت مجتمع فرهنگی، هنری در شهرستان‌های مختلف است و اقدام برای راه‌اندازی این مراکز در سه شهرستان مهران، بدره و سیروان در حال انجام است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار