رییس هیات ورزش های زورخانه ای و پهلوانی خوزستان گفت: ورزش زورخانه ای خوزستان در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته و اکنون جزو ۱۰ استان برتر کشور است.
کد خبر: ۸۰۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱ 30 December 2019

جهانبخش طیبی بیان کرد: زمانی جایگاه ورزش ها زورخانه ای و پهلوانی خوزستان در کشور در رده های پایین بود اما امسال با تلاش و همت ورزشکاران در بین استان های بالای جدول ارزیابی عملکرد قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه ورزش های زورخانه ای و پهلوانی خوزستان شایستگی قرار گرفتن در بین سه استان برتر کشور را دارد افزود: حضور چند نماینده از استان در اردوهای مختلف تیم ملی نشان از این دارد که در آینده نزدیک حرف های بسیاری برای گفتن داشته و با برنامه ریزی منسجم بنا داریم میزبانی مسابقات کشوری را در خوزستان داشته باشیم. هم اکنون محمد اسدنژاد از شوشتر در اردوی تیم ملی حضور دارد و قرار است در مسابقات بین المللی شرکت کند.

رییس هیات ورزش های زورخانه ای و پهلوانی خوزستان گفت:یک دوره مسابقات استانی، دی امسال در تمام رده های سنی برگزار خواهیم کرد تا با یک تیم قوی عازم مسابقات کشوری شویم. همچنین دنبال آن هستیم که از طریق منطقه آزاد اروند میزبان مسابقات کشوری در آبادان باشیم که مراحل ابتدایی این کار درحال انجام است.

وی فعال کردن هیات های شهرستانی را از دیگر برنامه های این هیات برشمرد و ادامه داد:برخی نقاط خوزستان مثل رامهرمز و ایذه به تازگی فعال شدند در حالی که اگر اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، تجهیزات مورد نیاز ما را تامین کند این رشته را در تمام استان فعال می کنیم.

طیبی افزود: با وجود شرایط سخت بودجه ای که داریم قرار است ۲ زورخانه استاندارد در اهواز و گتوند به زودی راه اندازی کنیم تا نوجوانان و جوانان علاقه مند به این رشته فعالیت خود را ادامه دهند.

وی در خصوص فعالیت بانوان در این رشته ورزشی گفت: فعالیت بانوان در سطح کشور شروع شده و ما نیز به تبع دیگر استان های کشور مقدمات حضور بانوان را در این رشته فراهم می کنیم. بنا داریم مدیران ارشد استان، مساجد و مدارس را بیشتر به سمت زورخانه ها آوریم تا این ورزش ملی و مذهبی را در جامعه رشد دهیم.

رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی خوزستان افزود: متاسفانه برخی از نقاط خوزستان فاقد زورخانه هستند و این موضوع کارمان را سخت کرده است. با توجه به حضور ورزشکاران مستعد در این رشته اگر بتوانیم میزبانی مسابقات کشوری را داشته باشیم، ورزشکاران خوزستان عنوان های برتر را کسب می کنند.

منبع: ايرنا
برچسب ها: ورزش زورخانه ای
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار