نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حل ریشه‌ای مشکل فاضلاب اهواز گفت: اگر اعتبار پیش‌بینی شده برای حل این مشکل تحقق یابد می‌توان به بهبود اوضاع امیدوار بود.
کد خبر: ۸۰۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 30 December 2019

جواد کاظم نسب درباره‌ آخرین وضعیت طغیان فاضلاب در اهواز گفت: این فاضلاب کم کم در حال جمع شدن است. آقای نوبخت با حضور در مناطق آسیب دیده اهواز، مبلغی را برای جبران خسارت منازلی که دچار ضرر و زیان شده بودند تعیین کرد؛ اگرچه این کافی نیست و مشکل فاضلاب باید به صورت ریشه‌ای حل شود، فاضلاب فرسوده تعمیر شود و در جاهایی که سیستم فاضلاب وجود ندارد آن را ایجاد کنند.

وی با بیان این که «به علت فرسودگی شبکه آب شرب در برخی مناطق اهواز، آب شرب و فاضلاب مخلوط می‌شود»، اضافه کرد: دولت باید توجه و عنایت ویژه‌ای به خوزستان داشته باشد. استانی که همه امکانات را دارد و محل تولید، استخراج نفت، پتروشیمی، بنادر و قلب تپنده اقتصاد کشور است نباید مردمش به دنبال خواسته‌های حداقلی مثل آب شرب و فاضلاب باشند.

نماینده مردم اهواز در مجلس اضافه کرد: در ماجرای ریزگردها دولت وزیر جهاد را موظف کرد که به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد. در مورد فاضلاب هم یک مسئول رده بالا باید نسبت به بهبود اوضاع نظارت داشته باشد، زیرا فاضلاب مساله کوچکی نیست و آنچه اخیرا در خصوص طغیان فاضلاب اتفاق افتاد بیماری و مشکلات بعدی را هم به دنبال دارد.

کاظم نسب یادآور شد: این اولین بار نبود که فاضلاب اهواز طغیان کرد، ما قبلا هم بارها گفته بودیم که وضعیت آب شرب و فاضلاب خوزستان دچار مشکل است اما اعتبارات به صورت قطره چکانی و بدون نظارت پرداخت می‌شد و اراده قوی برای بهبود این وضعیت نبود اما اگر اعتباری که اخیرا اعلام شده تحقق یابد می‌توان امیدوار بود که برای بهبود این وضعیت اقدام مناسبی انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار