مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: بالغ بر ۹۲.۵ درصد از جمعیت ۱۰ تا ۳۹ سال استان باسواد هستند که این امر به نوبه خود زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم می آورد.
کد خبر: ۸۰۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱ 29 December 2019

کورش مودت پیش از ظهر امروز یکشنبه در آئین چهلمین سالگرد گرامیداشت هفته سوادآموزی در محل تالار اجتماعات طلاییه ناحیه ۴ اهواز بیان کرد: مجموعه تعلیم و تربیت استان خوزستان بالغ بر ۲۴ هزار و ۳۳۷ سوادآموز را تحت پوشش دوره‌های مختلف سوادآموزی قرار داده است که این مهم با کمک ۳ هزار آموزش دهنده سواد محقق شده است.

وی با بیان اینکه «انسداد مبادی بی‌سوادی» به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار مجموعه تعلیم و تربیت استان قلمداد می‌شود، اظهار کرد: حرکت در این راستا بدون اجرای برنامه‌های جامعی مثل طرح «شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل» و همچنین «اجرای کامل برنامه‌های سوادآموزی» امکان پذیر نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: به گواه بسیاری از کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت سوادآموزی مهم‌ترین عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی در جوامع امروزی است و بر همین اساس آموزش و پرورش خوزستان یکی از اولویت‌های خود را ارتقای شاخص سوادآموزی در سطح مناطق و نواحی استان قرار داده است.

مودت در عین حال با اظهار اینکه ۹۲.۵ درصد از جمعیت استان خوزستان باسواد هستند، عنوان کرد: چتر حمایتی مجموعه سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان سوادآموزان ۱۰ تا ۴۹ سال را در قالب ۲۱۹ مرکز یادگیری تحت پوشش خدمات سوادآموزی قرار داده است.

وی در ادامه مهم‌ترین راهبرد مجموعه تعلیم و تربیت استان در حوزه سوادآموزی را ارتقای شاخص مشارکت فرهنگی دانست و عنوان کرد: اصلی ترین مؤلفه در حوزه ارتقای شاخص‌های سوادآموزی مشارکت فرهنگی مردم در مقوله ریشه‌کن کردن بی‌سوادی است که در همین راستا شورای آموزش و پرورش خوزستان با تصویب چندین برنامه مشارکتی در راستای ارتقای شاخص‌های تعلیم و تربیت و به تبع آن کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با اشاره به رویکرد ویژه مجموعه وزارتخانه آموزش و پرورش به تعلیم و تربیت خوزستان، توضیح داد: تشکیل کارگروه ویژه وزارتی با دستور مقام عالی وزارت و در دستور کار قرار گرفتن تدوین سند چشم‌انداز توسعه آموزش و پرورش خوزستان در سه حوزه فضای آموزشی، نیروی انسانی و برقراری عدالت آموزشی از جمله مهم‌ترین راهبردها در ارتباط با این رویکرد نوین است.

مودت در پایان یادآور شد: آموزش مهارت‌های زندگی اجتماعی از سنین کودکی مثل پیش‌دبستانی و ابتدایی زمینه‌ساز بهبود وضعیت تاب‌آوری دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی در آینده خواهد بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار