فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی از توجه ویژه مسئولین شهرستان به مدیریت بحران خبر داد.
کد خبر: ۸۰۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹ 27 December 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه،محمدناصر معصومی زاده فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی امروز جمعه ۶ دی ماه با اشاره به پنجم دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار کرد : این روز فرصتی است تا مسئولان برنامه ها و فعالیت های آموزشی در جهت ارتقا سازی فرهنگ عمومی زلزله را در دستور کار خود قرار دهند .

وی افزود : رویداد های دهه های اخیر نشان میدهد که این حوادث دستخوش بلایای طبیعی بوده است.در این برهه زمانی روزی نیست که اخبار مرتبط با بحران در گوشه و کنار جهان توسط رسانه هاگزارش نشود. اکنون بحران بخش جدایی ناپذیر در جوامع امروزی محسوب میشود و ایران از جمله کشور های بلاخیر در جهان است .

فرماندار شهرستان سنقروکلیایی خاطر نشان کرد: ایران جزء چهارمین کشور بلاخیز در آسیا است و دهمین کشور در جهان هستیم که به طور متوسط سالانه ۵۰ هزار واحد مسکونی در اثر حوادث طبیعی به ویژه سیل یا زلزله تخریب میشود.

وی تاکید کرد : مراحل چهارگانه مدیریت بحران شامل: پیشگیری، مقابله ،آمادگی وبازسازی میباشد که نقش مهم و قابل توجهی در مدیریت بحران دارد ؛ زلزله آبان ۹۶ که در ازگله کرمانشاه با شدت ۷/۳ ریشتر به وقوع پیوست ۱۰هزار مصدوم،۶۲۱نفر جان باخته و ۲۰ هزار واحد مسکونی را تخریب کرد این در حالی است که در دی ماه سال ۸۱ در زلزله بم کرمان که با شدت کمتر بود حدود ۳۰ هزار مصدوم و ۲۷ هزار نفرجان باخته و۹۵ هزار واحد مسکونی تخریب شده برجای گذاشت. حال با بررسی کلی متوجه خواهیم شد از سال ۸۱ تا کنون اقدامات بسیار خوبی در سطح شهرستان ها در راستای مقاوم سازی زیرساخت ها صورت گرفته است .

به گفته ی این فرماندار:در زلزله اخیر کرمانشاه که خسارت زیادی را برجای گذاشت حضور مقام معظم رهبری وگفته ایشان مبنی بر اینکه تحدید هارا به فرصت تبدیل کنیم موجب شد مدیران با تمام توان با همکاری نیرو های نظامی و مردمی بتوانند حوادث بعد از زلزله را تا به صورت چشم گیر کاهش دهند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از وقوع سیل فروردین امسال اقدامات پیشگیرانه در شهرستان صورت گرفت و با تشکیل کارگروه های تخصصی در شهرستان توانستیم خسارت ها را به حداقل برسانیم و با وجود همه ی این تلاش ها ۱۴۶۰ واحد مسکونی روستایی خسارت دید که تاکنون جهت احداث ۶۳۰ واحد خسارت دیده۴۰ میلیون تومان وام با کارمزد چهار درصد،۲۱ میلیون تومان وام بلاعوض ،۱۵ میلیون تومان وام معیشت و همچنین پرداخت ۴۷۹ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۷ونیم میلیون تومان برای مقاوم سازی مسکن روستایی از محل اعتبارات سیل برای شهرستان، مقاوم سازی تعداد ده هزارو ۶۷۰واحد روستایی توسط بنیادمسکن، جهاد سازندگی، کمیته امداد،پرداخت خسارت وارده به دو هزار و ۶۰۰ واحد دامی و مزارع کشاورزی شهرستان؛ پرداخت ۱۰ ونیم میلیارد تومان خسارت به کشاورزان و دامداران شهرستان؛اختصاص ۱۵ میلیاردتومان وام چهار درصد که تا کنون حدود ۵ میلیارد تومان آن از سوی جهاد کشاورزی شهرستان پرداخت شده است که از جمله اقداماتی بود که صورت گرفت.


فرماندار سنقروکلیایی در ادامه با اشاره به بررسی های صورت گرفته در حوزه شهری بیان کرد: در شهر سنقر حدود۱۰۰ هکتار بافت فرسوده داریم لذا سال گذشته بیش از ۵ میلیارد تومان در شورای برنامه ریزی برای زیر ساخت ها به شهرداری تخصیص داده شد که امسال نیز حدود۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

معصومی زاده درپایان به مسئله انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت : مشارکت بالای مردم میتواند اقتدار نظام را افزایش دهد. ما برای اجرای انتخاباتی سالم تلاش می کنیم و فرمانداری و هئیت های نظارت با متخلفین انتخاباتی با جدیت برخورد خواهند کرد.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار