رییس جمعیت هلال احمر اهواز گفت: امدادرسانی به ساکنان مناطقی از اهواز که دچار آبگرفتگی و خسارت شده‌اند با گذشت ۱۰ روز همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۰۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ 27 December 2019

محسن علیزاده با اشاره به اینکه از ۱۰ روز گذشته امدادرسانی به مناطق آبگرفته اهواز ادامه دارد بیان کرد: در پی بارش باران شدید در اهواز در شامگاه دوشنبه هفته گذشته اغلب مناطق اهواز دچار آبگرفتگی شدند و مردم این مناطق متحمل خسارت و ضرر شدند.

وی گفت: طی ۱۰ روز اخیر به یک هزار و ۸۰۰ نفر از ساکنان مناطق آبگرفته اهواز امدادرسانی شد و اقلام امدادی و مواد غذایی از انبار هلال احمر و اقلام اهدایی داوطلبان جمعیت هلال احمر استان بین خانوارهای آسیب دیده توزیع شد.

علیزاده ادامه داد: بیشترین تمرکز امدادرسانی هلال احمر در مناطق بهارستان، شهرک دانشگاه، حصیرآباد، کمپلو، باغ شیخ، معین زاده، منبع آب، ملاشیه، کیان شهر، سپیدار، کوی علوی، شهرک اهوار و لشکر آباد بوده است ضمن اینکه امدادرسانی در مناطقی از اهواز که دچار آبگرفتگی شدند ادامه دارد و به خانوارهایی که از این حادثه آسیب دیده اند امدادرسانی می شود.

رییس هلال احمر اهواز با اشاره به اقلام توزیع شده بین خانوارهای متاثر از آبگرفتگی در اهواز ادامه داد: این اقلام شامل ۲ هزار و ۹۳۹ تخته پتو، ۷۶ هزار و ۷۲۷ قرص نان، ۲۰ هزار و ۳۲۰ بطری آب آشامیدنی ، ۶ هزار و ۸۴۰ قوطی کنسرو، ۹۵۰ بسته غذایی ، یک هزار و ۷۰۰ پرس غذای گرم، یک هزار و ۱۳۰ دست لباس و ۲۲ بخاری برقی بوده است.

وی اظهار داشت: در این مدت ۱۸۵ دستگاه خودرو گرفتار در آب با تلاش امددادگران هلال احمر رهاسازی شدند.

در پی بارش باران در شامگاه دوشنبه هفته گذشته که بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان ۷۳ میلیمتر دراهواز بوده است اغلب مناطق اهواز و استان دچار آبگرفتگی شدند و روند زندگی روزمره مردم این استان را مختل کرد.

بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان پنج اردوگاه اسکان اضطراری در اهواز و آبادان برای استقرار خانوارهای گرفتار در آبگرفتگی برپا شد و بیش از ۳۰۰ نفر در این اردوگاه ها مستقر شدند.

در ۱۰ روز اخیر تعدادی از مسئولان کشور از جمله رییس امداد و نجات جمعیت هلال احمر ، رییس سازمان حفاظت محیط زیست ، رییس سازمان مدیریت بحران   ورییس سازمان برنامه و بودجه کشور برای بررسی وضعیت مناطق آبگرفته به خوزستان سفر کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار