نایب رئیس شورای شهر اهواز:
نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: مشکلات فاضلاب تا سه چهار سال آینده حل نخواهد شد؛ مشکلات تنها به صورت مقطعی حل می‌شوند.
کد خبر: ۸۰۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ 25 December 2019

مهران باباپور در یکصد و سومین جلسه علنی شورای شهر اهواز اظهار کرد: از سال ۹۲ تاکنون اولویت نخست خوزستان آب و فاضلاب بوده است که باید مشخص شود تاکنون چه اعتباری در این زمینه داده شده و برای چه اقداماتی هزینه شده است و نتیجه این اقدامات به کجا رسیده است. همچنین آیا برای آب‌های سطحی اعتباری پیش‌بینی شده است.

وی افزود: اگر فرض کنیم مشکل فاضلاب اهواز حل شده، وضعیت آب‌های سطحی چه می‌شود؟ مسئولانی که برای دلجویی مقطعی به خوزستان سفر می‌کنند و اعتباراتی به صورت شعاری یا عملیاتی در نظر می‌گیرند، باید به این مسائل توجه کنند.

نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: مشکلات فاضلاب تا سه چهار سال آینده حل نخواهد شد؛ مشکلات تنها به صورت مقطعی حل می‌شوند.

باباپور ادامه داد: با وجود اینکه فاضلاب در چند سال اخیر اولویت نخست خوزستان بوده، چرا تاکنون این مساله حل نشده است؟

نایب رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: ۱۸ نماینده یکی از استان‌های کشور در مجلس شورای اسلامی با هم در دفتر یک وزیر حضور پیدا می‌کنند و تا زمانی که مطالبات خود را نگیرند، از دفتر خارج نمی‌شوند اما ۱۸ نماینده خوزستان در مجلس شورای اسلامی درگیر یک سری مشکلات و جابه‌جایی افراد در سطح استان هستند و اصل مشکلات را فراموش می‌کنند.

وی افزود: این نمایندگان، بعد پشت تریبون مجلس خواسته‌های ملی را اعلام می‌کنند در صورتی که یک گام برای اهواز برداشته نشده و حتی طرحی به مجلس شورای اسلامی ارائه نشده است. یکی از مشکلات اساسی خوزستان، مساله آب‌های سطحی و آب و فاضلاب است.

باباپور بیان کرد: برای انتقال آب از سرچشمه‌های کارون به استان‌های مرکزی، لوله‌گذاری و هزینه زیادی شده که باید از این ردیف اعتبار، اعتباری به خوزستان اختصاص یابد اما متاسفانه نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی فعال نیستند و ما نیز طرحی در این زمینه نداریم.

وی گفت: باید از هم‌اکنون حساسیت این مساله را بالا ببریم و مساله را امنیتی و اجتماعی کنیم تا بتوانیم از محل ردیف‌های اعتباری که برای سایر استان‌ها گذاشته شده، برای خوزستان و بحث آب‌های سطحی و آب و فاضلاب اهواز گام برداریم.

در پی این صحبت‌های باباپور در صحن شورا، پس از دقایقی یکی از نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی با وی تماس گرفت و گلایه کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار