معاون وزیر نفت:
معاون وزیر نفت با اشاره به تاثیر مستقیم صنعت حفاری بر تولید نفت گفت: راهبرد اصلی وزارت نفت بر بستر سازی و تقویت و حمایت از توان داخلی در این حوزه استوار شده است.
کد خبر: ۸۰۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵ 24 December 2019

محسن پاک نژاد در آیین گرامیداشت چهلمین سالگرد تأسیس شرکت ملی حفاری ایران در اهواز، اظهار کرد: این صنعت به عنوان صنعتی تکنولوژی محور، نیازمند سرمایه گذاری مستمر در بخش های توسعه ناوگان، ارایه خدمات جانبی، پرورش منابع انسانی متخصص و بکارگیری فناوری های روزآمد است و به این علت است که بخش عمده ای از هزینه های سرمایه ای در زنجیره اکتشاف و تولید را، حفاری به خود اختصاص داده است،

وی افزود: تعداد دستگاه های حفاری بکارگیری شده در میادین نفت و گاز به طور معمول شاخص مطلوبی برای ارزیابی توسعه میادین و در نهایت بهره برداری بیشتر از منابع هیدروکربوری به شمار می آید.

پاک نژاد تصریج کرد: از آنجا که صنعت حفاری تاثیر مستقیم بر تولید نفت دارد، بر همین اساس راهبرد اصلی وزارت نفت بر بسترسازی و تقویت و حمایت از توان داخلی در این حوزه استوار شده است.

معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری با اشاره به ویژگی های شرکت ملی حفاری ایران عنوان کرد: در سال های اخیر با تشکیل شرکت های خصوصی و ورود برخی شرکت های خارجی به منظور توسعه میادین نفت و گاز، شرکت ملی حفاری ایران توانست با حضور مؤثر خود در مناقصات بین المللی حفاری و ارایه خدمات فنی و مهندسی در بازاری رقابتی توانمندی های خود را به نمایش بگذارد.

وی ادامه داد: این شرکت با حضور فعال و ارایه قابلیت های تخصصی در کنار ارایه نرخ های رقابتی و موفقیت در اجرای پروژه ها در مقایسه با دیگر شرکت ها، هزینه ها و سرمایه گذاری های خود را از محل درآمدها انجام می دهد و در همین راستا اتکأ به نیروی انسانی مجرب و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری این شرکت قدرت چانه زنی شرکت ملی نفت ایران را در مناقصات بین المللی افزایش داده و موجب کنترل بازار و کاهش نرخ های حفاری و خدمات مرتبط شده است.

پاک نژاد گفت: مبالغه نخواهد بود اگر این شرکت را با در اختیار داشتن چنین ناوگان حفاری گسترده در خشکی و دریا و بیش از ۱۶ هزار نیروی انسانی فنی و تخصصی، قدرترین شرکت حفاری در خاورمیانه بدانیم.

معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری گفت: کارکنان شرکت ملی حفاری ایران در حوزه تخصصی صنعت حفاری با اتکا به مدیریت و توانمندی های داخلی و با تکیه بر توان و دانش فنی خود همواره کوشیده اند تا در حیطه وظایف و مسئولیت های خود پاسخگوی نیازهای صنعت نفت کشور باشند.

وی اظهار کرد: امروز این شرکت با کاربست ۷۲ دستگاه حفاری خشکی و دریایی و ارایه ۲۷ نوع خدمات فنی و تخصصی حدود ۶۳ درصد از بازار دستگاه های حفاری در خشکی، ۲۲ درصد از بازار دستگاه های حفاری در دریا و ۶۲ درصد از بازار خدمات فنی و تخصصی را در اختیار دارد.

پاک نژاد گفت: در چهل سال گذشته شرکت ملی حفاری ایران حدود چهار هزار و ۶۰۰ حلقه چاه با متراژی بالغ بر ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار متر را حفاری کرده و حدود ۱۶۸ هزار مورد خدمات جانبی ارایه کرده است. این شرکت با چنین دستاوردی، پیروی از منوّیات مقام معظم رهبری در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و تقویت خودکفایی را سر لوحه برنامه های خود قرار داده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار