مدیرکل محیط زیست استان خبر داد:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به وجود ۱۸۵ کوره ذوب ضایعات غیرمجاز در حاشیه اراک گفت: هر روز با این معضل آلاینده مواجهیم و خواهان هم افزایی دستگاه ها و انجام تکالیف در راستای رفع این معضل هستیم.
کد خبر: ۸۰۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ 24 December 2019

به گزارش تابناک مرکزی رضا میرزایی عصر دوشنبه در صحن رسمی شورای شهر اراک با اشاره به اینکه امروز آلودگی هوا مهم‌ترین دغدغه کلانشهرهای کشور است و متاسفانه افرادی در شبکه های مجازی و اجتماعی به این شرایط دامن می زنند، افزود: اراک تاکنون ۳۲ روز ناسالم را پشت سر گذاشته است اما امروز هوای اراک پاک و سالم بود در حالی که ارومیه، تهران، اصفهان، قم و البرز تعطیل شدند.
وی افزود: متاسفانه جامعه خواهان تعطیلی‌ مدارس است، حتی یکی از افراد در شبکه اجتماعی بیان کرد که مردم با ۳۰ هزار کامنت خواستار تعطیلی مدارس و ادارات هستند ولی قطعا تحت تاثیر کامنت ها شهر را تعطیل نمی کنم.
میرزایی تصریح کرد: اراک شهری است با وسعت حدود ۱۰ کیلومتر در ۱۰ کیلومتر و با تهران قابل مقایسه نیست. خوشبختانه با اقدامات و تکالیف انجام شده اراک شرایط نرمالی دارد. کارخانه های بزرگ داخل شهر اراک به غیر از ایرالکو تعطیل هستند و عمده عوامل آلودگی ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون هستند.
وی با اشاره به اینکه طی سه روز اخیر علاوه بر ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون با دی اکسید گوگرد مواجه بودیم افزود: عمده عامل آلودگی اراک خودروها هستند اما شب گذشته به دلیل قطع گاز در یکی از واحدهای پالایشگاه شازند، ساعتی ۵ تن مازوت سوزانده شد که ساعت ۲ بامداد این اقدام متوقف شد و در حال حاضر دی اکسید گوگرد ایستگاه شریعتی نرمال است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به مشکل آفرینی اتوبوس های دیزلی در شهر گفت: ۶۰ اتوبوس دیزلی غیراستاندارد در اراک داریم که انتظار داریم اتوبوس های یورو ۴ جدید وارد ناوگان شود. مسیر حرکت ۳ اتوبوس در اراک از مقابل دانشگاه اراک می گذرد که همین امر به صورت لحظه ای پارامترهای دی اکسید گوگرد را افزایش می دهد.
وی خواستار حل مشکل زیست محیطی کشتارگاه اراک شد و با بیان اینکه مشکل شهرداری با پیمانکار به محیط زیست ارتباط ندارد و این معضل باید رفع شود، گفت: نخاله های ساختمانی و مشکل زباله های عفونی در اراک باید با کمک شهرداری حل شود.
میرزایی با اشاره به وجود ۱۸۵ کوره ذوب ضایعات غیرمجاز در حاشیه اراک گفت: هر روز با این معضل آلاینده مواجهیم و خواهان هم افزایی دستگاه ها و انجام تکالیف در راستای رفع این معضل هستیم.
مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با اشاره به تهیه سیاهه انتشار که سهم عوامل آلاینده را نشان خواهد داد گفت: تا پایان سال جاری بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک با این سیاهه تکمیل می شود.
وی اظهار کرد: در بحث فعالیت شرکت معدنی املاح ایران در تالاب میقان، دکتر کلانتری رییس سازمان محیط زیست صراحتا مخالفت خود را با افزایش ظرفیت برداشت این شرکت اعلام کرده است و تلاش می کنیم که محدودیت در این حوزه اعمال شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار