با وجود توقف پروژه روگذر میدان امام خمینی (ره) اسلام‌آباد غرب به دلیل مخاطرات آن برای تپه تاریخی «چغاگاوانه»، اما برخی خبرها حکایت از آن دارد که عده‌ای به دنبال از سر گیری این پروژه هستند.
کد خبر: ۸۰۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 24 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،پروژه روگذر میدان امام خمینی (ره) در شهرستان اسلام‌آباد غرب چندی پیش، نقل محافل فرهنگی و رسانه‌ای استان کرمانشاه شد.

احداث یک روگذر ساده روی میدان قدیمی این شهرستان که در نزدیکی تپه باستانی «چُغاگاوانه» قرار دارد، از حالت فنی خارج و کاملاً جنجالی شد. این پروژه، مخالف هم کم ندارد. بسیاری از کارشناسان فرهنگی، تاریخی، سیاسی و عمرانی با احداث این روگذر مخالفت هستند و هر کدام یک بخش از آن را به نقد کشیده‌اند.

سرانجام این پروژه عمرانی با دخالت وزیر میراث فرهنگی و استانداری کرمانشاه متوقف و به نظر می رسد که پرونده آن مختومه شد، اما میدان مرکزی اسلام‌آباد غرب به همان حال خود رها و دستگاهها و ابزارهای عمرانی هم برداشته نشد تا ناظران و فعالان فرهنگی با دید شک و تردید به مسئله نگاه کنند.

به نظر می‌رسد، مدیران شهری این شهرستان بدون توجه به دستورات صادر شده، مایل هستند که این پروژه چند میلیاردی را شروع کنند و به نظر می‌رسد به هیچ عنوان هم حاضر نیستند از این مسئله دست بکشند.

بیشتر بخوانید:

وزارت میراث فرهنگی خواستار توقف پروژه روگذر اسلام‌آباد ​غرب شد + سند

یک هفته تا نجات یک اثر ملی/ استاندار: دستور توقف پروژه روگذر اسلام آباد صادر می‌شود

حالا به خبرگزاری فارس خبر رسیده که جلسه فوری به دستور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی کشور بدون حضور کارشناسان میراث فرهنگی کرمانشاه در دفتر رییس پژوهشکده میراث فرهنگی و با حضور اعضای شورای شهر شهرستان اسلام‌آباد غرب تشکیل شده است.

بنابر اخبار واصله، مونسان دستور تشکیل جلسه با حضور عمرانی رییس پژوهشگاه، روح الله شیرزای رییس پژوهشکده میراث فرهنگی، محمدحسن طالبیان نماینده وزارتخانه و اعضای شورای شهر اسلام‌آباد غرب را داده است.

بر اساس اخبار منتشر شده، کارشناسان میراث فرهنگی کرمانشاه در این جلسه حضور ندارند.

حال باید پرسید، چرا این جلسه تشکیل شده است؟

آیا طرح شهرداری به کلی منتفی است و خطری دیگر چغاگاوانه را تهدید نمی‌کند؟ یا این جلسه برای آغاز کاوش‌های باستان‌شناسی تشکیل شده است؟

آیا می‌توان امید داشت که پس از این جلسه، راهی برای حفاظت بیشتر چغاگاوانه پیدا شود؟

این جلسه در حالی تشکیل می‌شود که مجلس کلید سوال از مونسان را زده است.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار