معاون استاندار و مدیر کل مدیریت بحران استان؛
معاون استاندار و مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با انتقاد از برخی رفتارهای مدیران دستگاه‌ها در فضای بحران‎ها گفت: تقدیر مدیران از یکدیگر در فضای رسانه‌ای و مجازی در این شرایط، کار پسندیده‌ای نیست و نمک پاشیدن بر زخم مردم است، باید دید در شرایطی که مردم مشکل دارند تقدیر مسئولان از یکدیگر بابت چه چیزی است.
کد خبر: ۸۰۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶ 23 December 2019

کیامرث حاجی‌زاده روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات بهداشتی مناطق دچار آبگرفتگی در استانداری خوزستان اظهار داشت: مردم خودشان می‌دانند چه دستگاهی عملکردش خوب یا بد بوده ، آنها به خوبی قضاوت و مدیران ضعیف را شناسایی می‌کنند لذا باید مدیران این تقدیرو تمجیدها را کم کنند چراکه وظیفه ما کار کردن و زحمت کشیدن برای حل مشکلات گرفتاریهای مردم متناسب با حیطه کاری و خدمت محوله است.

به گزارش"تابناک" وی با بیان اینکه گاهی اوقات این وظیفه هم کاملا به درستی انجام نمی شود توضیح داد: اگر از گذشته تاکنون به درستی انجام می‌شد امروز با چنین مشکلاتی رو به رو نبودیم ، با وجود همه بحران‌هایی که در این استان به وقوع پیوسته هنوز فرهنگ مدیریتی استان با بحث پیشگیری همخوانی ندارد، مصوبات بسیاری نیز برای پیشگیری از بحران‌ها در جلسات مختلف با حضور استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان گذارنده شده اما برخی دستگاه‌ها آن‌ها را اجرایی نمی‌کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: در شهریور سالجاری کارگروه مقابله با سیلاب در استان برگزار شد، در این جلسه از همه شهرداران و مدیران متولی در حوزه آب و فاضلاب و دستگاه‍‌های مربوطه خواستیم اقدامات خود را برای مقابله با بارندگی‌ها آغاز و میزان آمادگی و تجهیزات خود برای جلوگیری از حوادث این چنینی را بازبینی کنند.

وی گفت: براساس قانون جدید مدیریت بحران کشور و براساس دستور استاندار در وقوع یک بحران نه تنها دستگاه‌های دولتی حتی شرکت‌های خصوصی هم باید پای کار باشند.

حاجی زاده افزود: در حال حاضر نیز با وجود بارش‌هایی که داشتیم کانال‌های فاضلاب بسته شده‌اند و کلکتورها پر شده اند، در مناطق آبگرفته مشکلات بهداشتی ایجاد شده است که هر دستگاهی باید به فراخور وظایفش به این مسایل رسیدگی کند.

وی یادآور شد: اگر مدیری ضعیف است یا می داند از عهده کاری برنمی آید خودش کنار برود چراکه این کار او خدمت به مردم و جامعه است، امام خمینی (ره) نیز در این باره فرمودند که اگر نمی‌توانید کارکنید و بمانید خیانت کرده اید.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به مشکلات کوی بهروز خرمشهر توضیح داد: یکی از درخواست‌ها برای ساماندهی وضعیت آب و فاضلاب خرمشهر و آبادان این است با توجه به اعتباری که برای ساماندهی فاضلاب اهواز تخصیص داده شده است آبادان و خرمشهر نیز در کنار آن دیده شوند.

وی با بیان این که دستگاه‌های مختلف استان از نظر تجهیزات بحران با مشکل رو به رو هستند بیان کرد: تجهیزات مدیریت بحران در شهرداری اهواز بسیار ضعیف است که البته این موضوع ربطی به شهردار فعلی ندارد و از گذشته اینگونه بوده است.

حاجی زاده با بیان این که اعتباری کلان برای فاضلاب اهواز مشخص شده است گفت: دستگاه‌های اجرایی استان تجهیزات مدیریت بحران خود را تهیه و برای این کار از اعتبارات استانی نیز استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار