رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در 9 ماه گذشته 756 مورد نمونه‌برداری مواد غذایی صورت گرفته و بالغ بر 4 هزار و 715 کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی کشف و معدوم شده است.
کد خبر: ۸۰۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰ 23 December 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: محمد رحمانیان صبح امروز در در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان جهرم اظهار داشت: امنیت غذایی ضامن سلامت عموم مردم است که برای تحقق این مهم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

وی با اشاره به نظارت بر مراکز توزیع و فروش مواد غذایی در سطح شهرستان جهرم در 9 ماه گذشته سال 98 از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: تعداد اخطاریه‌های صادر شده به مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن متخلف 850 مورد بوده است که از این تعداد مراکز، 84 مورد تعطیل و پلمب شده است.

رحمانیان افزود: در 9 ماه گذشته 756 مورد نمونه‌برداری مواد غذایی صورت گرفته و بالغ بر 4 هزار و 715 کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی کشف و معدوم شده است.

وی نظارت بر بهداشت و کیفیت نان در شهرستان که از مواد غذایی اصلی سفره مردم است گفت: در 9 ماه اخیر 401 مورد نمونه‌برداری نان از سطح نانوایی‌های شهرستان انجام گرفته است. 46 اخطاریه برای نانوایی‌ها متخلف صادر شده و 8 نانوایی به دلیل عدم رعایت بهداشت و کیفیت پایین نان پلمب شده است.

در ادامه جلسه سید مجید ارجمند معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به شیوع انفولانزا در شهرستان جهرم گفت: هر سال در فصول سرد سال شاهد شیوع آنفولانزا هستیم که خوشبختانه اکنون شیوع موج اول آن کمرنگ شده و تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها رو به کاهش است.

وی با اشاره به موجود بودن داروی آنفولانزا در بیمارستان‌های جهرم گفت: داروی آنفولانزا به تعداد کافی تامین شده که تجویز آن بر اساس تشخیص متخصصین عفونی است و داروی لازم تامین و ذخیره شده است.

ایرج قناعتیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه جهرم در ادامه جلسه با اشاره به نظارت بر سم فروشی‌ها و نمونه گیری محصولاتی همچون میوه‌ها و سبزیجات که در اثر زدن این سموم بارور شده‌اند گفت: بسیاری از بیماری‌های غیر واگیر همچون سرطان‌ها در نتیجه مصرف محصولاتی است که سموم کشاورزی بر آنان تاثیر گذاشته است. برای پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقاء سلامت عموم مردم وجود مراکزی برای نظارت و نمونه‌گیری محصولات، قبل از ورود به میادین تره بار و عرضه آن در بازار لازم و ضروری است.

به گفته وی بر اساس آخرین نتایج تحقیقات میدانی در شهرستان جهرم به این نتیجه دست یافتیم که نبود شادی از اولویت‌های مهمی بوده که مردم به آن اشاره کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: نشاط اجتماعی نقشی مهی بر سلامت روحی جامعه دارد چیزی که بسیاری از جوانان و مردم ما به آن نیازمند هستند. با ایجاد ورزش‌های همگانی و کارناوال های شادی در شهرستان می‌توان محیطی شاد را برای مردم ایجاد کرد که این مهم نیاز به همکاری بین بخشی ادارات دارد.

وی بیان کرد: شادکامی موجب تحرک فیزیکی و شکوفایی ظرفیت‌های جدید در جامعه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار