براساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای استان البرز و بررسی آخرین وضعیت جوی این استان تمام مهدهای کودک، مدارس و کلاس های مراکز آموزشی آزاد استان البرز فردا سه شنبه و پس فردا چهارشنبه در نوبت صبح و عصر تعطیل است.
کد خبر: ۸۰۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ 23 December 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز در نشست کمیته اضطرار آلودگی هوای استان البرز گفت: روند آلاینده ها روبه افزایش است و باوجود این شرایط برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه غلظت آلاینده ها در آسمان این استان تشدید می شود.

علی درویش پور اظهار داشت: برابر قانون هوای پاک تا روز پنجشنبه تمام تصمیمات این کمیته برای کاهش آلاینده ها لازم الاجرا است.

وی با بیان اینکه دستگاههای اجرایی مکلف هستند با درخواست مرخصی کارکنان همکاری کنند، گفت: بر اساس تصمیم این کمیته و بر اساس داده های هواشناسی هوای استان روزهای سه شنبه و چهارشنبه در شرایط ناسالم برای تمام گروهها خواهد بود. 

علی درویش پور تاکید کرد که  اعمال قانون برای خودروها  و واحدهای آلاینده در این روزها اجرا و به خصوص با صنایع آلاینده و افرادی که خودرو آنان معاینه فنی لازم را ندارد به جد برخورد شود.

وی ادامه داد: همراهی شهروندان نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد و انتظار می رود فردا تا حد امکان از خودروهای شخصی استفاده نشود و شهروندان کرج و فردیس از اتوبوس های عمومی با کرایه نیم بهاء استفاده کنند.

رییس کمیته اضطرار آلودگی هوای استان البرز تاکید کرد: خودداری از فعالیتهای ورزشی، بدنی و عمرانی مانند آسفالت معابر و خیابان ها، سوزاندن لاستیک، فعالیت معادن و کارخانه ها از جمله مسایل مهم به تصویب رسیده در کارگروه اضطرار و آلودگی هوا است.

درویش پور گفت: استقرار پایگاه های امداد و نجات اورژانس ، جمعیت هلال احمر به منظور امدادرسانی سیار به شهروندان و مراجعان احتمالی در سطح مناطق مختلف شهری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه  ۶۲ درصد آلودگی های  هوا منابع متحرک از جمله خودروها هستند بنابراین ضرورت دارد که شهروندان استفاده از حمل و نقل عمومی را مورد توجه قرار دهند .

طی  ۱۷ روز گذشته هوای استان البرز به لحاظ کیفی ناسالم برای گروه های حساس و ناسالم بود.

اداره کل هواشناسی البرز پیش از این اعلام کرده بود که بر اثر پایداری جوی، میزان آلاینده‌ها در این استان تا روز چهارشنبه چهارم دی ماه  تشدید می‌ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار